חדשות בעולם

כ-30 הרוגים במתקפת טילים רוסית על ערי אוקראינה

בין ההרוגים ילדים שנפגעו בבית חולים בבירת אוקראינה. ממשלת אוקראינה: "המתקפה הקשה ביותר מזה חודשים". הרוסים: "אזרחי אוקראינה נפגעו ממיירטים אוקראיניים"

הפגזה רוסית על קייב, ארכיון (צילום: shutterstock)הפגזה רוסית על קייב, ארכיון (צילום: shutterstock)
אא

כ-30 בני אדם נהרגו היום (שני) באוקראינה כתוצאה ממתקפה רוסית רחבה לעבר הערים הגדולות במרכז, במזרח ובדרום. כ-20 מההרוגים נפגעו בקייב, אליה שיגרו הרוסים מספר טילים בליסטיים. בין המבנים שנפגעו: בית חולים לילדים.

ממשלת אוקראינה דיווחה כי מדובר באחת המתקפות הקשות מזה חודשים. בעיר הבירה נפצעו כתוצאה מהמתקפה כחמישים בני אדם, בדרגות שונות.

כעשרה בני אדם נהרגו במתקפה דומה שכוונה כלפי העיר קריבי ריה, במחוז דניפרופטרובסק במזרח המדינה, בה גדל נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. בעיר פוקרובסק, במחוז המזרחי דונייצק, נהרגו שלושה בני אדם ובדניפרו אדם אחד.

הנשיא זלנסקי מסר כי הרוסים שיגרו הבוקר יותר מ-40 טילים לערים ברחבי אוקראינה. מאות אנשים מיהרו לפנות את ההריסות בבית החולים בקייב וההערכה היא כי שינם נפגעים תחת ההריסות.

רוסיה אישרה כי ביצעה תקיפה אך ציינה כי התקיפות כוונו לבסיס חיל אוויר האוקראיני ולמטרות של התעשייה הצבאית האוקראינית. לטענת משרד ההגנה במוסקבה, הנזק הגדול בקייב הוא לא תוצאה של הטילים הרוסיים - אלא נגרם כתוצאה מהטילים המיירטים של הצבא האוקראיני. חיל האוויר של אוקראינה הכחיש זאת, אך הוסיף כי הצליח ליירט 30 מ-38 הטילים של הצבא הרוסי.

פעמים רבות מתקפות הטילים הרוסיות מתרחשות בשעות הלילה, והפעם מדובר במתקפה חריגה בשעות היום – בזמן שאוקראינים רבים נמצאים ברחובות.

תגיות:מלחמת אוקראינההפגזה בקייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה