חדשות בריאות

הקורונה חוזרת: האם צריך להתחסן ולשים מסכה? המומחית עונה

ד"ר קיי אלקרא מסבירה על הסכנה בהתפרצות החוזרת של הנגיף, אך מדגישה: "כאשר אדם יעטה מסכה, חלקיקי הווירוס לא יעברו לאדם השני. מצד שני, המסכה יכולה להוות מקור להדבקה". וגם: האם כדאי ללכת להתחסן?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקורונה חוזרת. זה עדיין לא קורה במספרים אליהם היינו רגילים בשיא ההתפרצות ב-2020, ובכל זאת העלייה במספר החולים מדאיגה ומעלה שאלות לגבי צורת ההתגוננות שלנו מפני הנגיף.

לפי נתונים של משרד הבריאות, כ-1,000 אנשים חולים בקורונה בכל זמן נתון ועוד כ-100 אנשים בממוצע מאובחנים כל יום, מה שמוביל רבים לשמירה על כללי ההיגיינה המקובלים.

ד"ר קיי אלקרא, רופאת משפחה במכבי שירותי בריאות, הסבירה בראיון לחדשות 12 מדוע כדאי לשים מסכות כבר עכשיו: "עטיית המסכה מפחיתה את כמות החשיפה שלנו לנגיפים השונים. היא למעשה משמשת 'פילטר' אוויר שבאמצעותו אנו יכולים להפחית באופן משמעותי את החשיפה לנגיפים שנמצאים באוויר ולהימנע מהידבקויות".

אלקרא הוסיפה כי למסכה יתרון גם בהגנה ה"חלקית" שהיא מספקת ומנטרלת סיכון להידבק בווירוס באופן טיפתי. "כאשר אדם יעטה מסכה, חלקיקי הווירוס יתקלו בה, ולא יעברו לאדם השני. מצד שני, המסכה יכולה להוות מקור להדבקה והפצה ברגע שלא מחליפים אותה לאחר כל שימוש. המסכה נותנת מיגון חלקי, ויש מחלוקת רבה במיוחד מעידן הקורונה על משמעות המסכה. אין מחלוקת על זה שהמסכה נותנת מענה חלקי, וברובו מניעתי, בזכות פילטרציה של נגיפים שונים בעת חשיפה ראשונית - ושהיא יכולה למנוע הדבקות מהמון נגיפים נפיצים שנחשפים אליהם ביום יום שלנו. המסכה היא כלי אחד מסט הכלים שיש לנו במניעת והפצת מחלות, ישנם נגיפים שצריך עוד סט של כלים כדי להתמודד איתם".

בהמשך ענתה אלקרא על השאלה מדוע חשוב שהרגליי היגיינה יהוו חלק מאורך החיים שלנו. "הרגלי היגיינה הם תמיד דבר טוב, זה עוד כלי עזר שמקנה לנו הגנה מפני הידבקות מכל מיני נגיפים, ללא קשר לתקופה כזאת או אחרת".

לסיום, התייחסה ד"ר אלקרא לשאלה האם זה הזמן להתחסן. לדבריה, "החיסונים שנעשו הם סוג חדש של חיסונים שנותנים מעטפת הגנה מלאה, ועם הזמן ההשפעה יורדת ובכך גם ההגנה. להתחסן זה הכלי הכי משמעותי שיש לרפואה להציע לשם מניעת נגיפים והפצתם. למשל, פוליו היא מחלה שנגרמת על ידי נגיף הפוליו והיא מחלה קטלנית ומהירת הפצה, רק חיסוני הפוליו, אי שם בשנות החמישים שעדיין משתמשים בהם היום, הצילו חיי בני אדם רבים. אז החיסונים הם כלי משמעותי מאוד במלחמה שלנו נגד נגיפים, וההמלצה היא תמיד להתחסן".

תגיות:חיסוןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה