חדשות בארץ

משרד החינוך מוצף בתלונות: "לא לומדים מספיק יהדות ותנ"ך בבתי הספר"

מחקר מצא כי בין השנים 1937-2018 חלה ירידה של 70% בלימודי תנ"ך. יו"ר ועדת המשנה של הכנסת להגות יהודית במערכת החינוך, גלית דיסטל-אטבריאן: "הזהות היהודית שלנו בבתי הספר נמצאת בהכחדה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בתי הספר הממלכתיים בישראל משקיעים פחות בלימודי יהדות ותנ"ך, ויותר במקצועות אחרים. כך עולה מנתונים שנחשפו אתמול (שני) בוועדת המשנה של הכנסת להגות יהודית במערכת החינוך, שקיימה דיון בנושא פיקוח משרד החינוך על ביצוע תכניות הלימודים

מתברר כי במהלך השנה האחרונה התקבלו 10 תלונות על היעדר לימודי יהדות בבתי ספר. "כרגע הזהות היהודית שלנו בבתי הספר נמצאת בהכחדה. לאורך השנים העם מוחק את הזיכרון של עצמו", אמרה יו”ר הוועדה גלית דיסטל-אטבריאן.

מחקר של מכון יכין מצא כי בין השנים 1937-2018 חלה ירידה של 70% בלימודי תנ"ך, מ-300 ל-90 פרקים בלבד.

"מדובר בפיחות מזדחל. בישראל, אם אתה לא חרדי דתי/אוטודידקטי, אין לך מושג לגבי היהדות. לתחושתי, הכל צריך להשתנות. הוועדה הזאת תעשה שינוי אמיתי, אם צריך גם בחקיקה. לימודי היהדות ייכנסו לבתי הספר ויקבלו מקום של כבוד", אמרה דיסטל.

שר החינוך יואב קיש הוסיף: "אני ציוני ואני מאמין בנצח ישראל ובכוח שלנו כעם ובהכרת התנ"ך וההיסטוריה המשותפת שלנו. הדבר הזה הכרחי וחייב להיות מעוגן היטב במערכת החינוך. לא יכול להיות מצב שתלמידים לא לומדים תנ"ך, כחלק מהזהות הבסיסית שלנו".

בחודש שעבר הופיעה בפני הוועדה סמדר מורס, מנהלת בית ספר בתל אביב. "לימודי יהדות צריכים להיות מקצוע ליבה וחובה", הצהירה. "נכון להיום, לא נלמדים בחלק מבתי הספר סיפורי התנ”ך. חוסר ההבנה וההיכרות עם סיפורי התנ”ך במדינת ישראל והקשר לחברה אליה הם שייכים – זה איום אסטרטגי על מדינת ישראל", היא אמרה.

תגיות:תנ"ךמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה