בריאות ותזונה

ד"ר מאיה רוזמן: הנה ארוחת הבוקר שתעזור לכם להפחית במשקל

האם ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום? אולי, אבל יש דרך להפוך אותה להרבה יותר מזינה ודיאטטית ממה שאתם חושבים. המומחית עם הטיפים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה פעמים אמרו לכם שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום? ובכן, מתברר כי יש לה חשיבות עצומה, ולצד זה, היא יכולה להיות גם מזינה מאוד ולגרום לכם לרדת במשקל. הדיאטנית, ד"ר מאיה רוזמן, סיפרה בפינה "טוב לדעת", בתכנית שלה ברדיו 103FM מהו תפריט בוקר שיעזור לכם לרדת במשקל.

"רבים מאיתנו לא ממש רעבים בבוקר, אבל בכל זאת מעדיפים להכניס משהו מתוק לפה יחד עם הקפה הראשון.לאנרגיה, ואולי סתם להתחיל את היום טעים שמשפר מצב רוח, ולא מכביד על מערכת העיכול. האם זו טעות?", שאלה וענתה: "מבחינת הערך הקלורי לא אמורה להיות בעיה להתחיל את הבוקר עם עוגייה, או עם 2 תמרים, או אפילו עם פרוסת לחם מלא מרוחה במעט ריבה. זה בהחלט יכול להתאים בתפריט לירידה במשקל וכמו שאתם יודעים - הרגלים מסוימים לפעמים לא רוצים לשנות. עם זאת כדאי מאוד לשים לב למחקר שבדק והשווה בין ארוחת בוקר כזו - לארוחת בוקר שמכילה חלבונים. במחקר בדקו האם תכולת ארוחת הבוקר משפיעה על התיאבון במשך היום".

ד"ר רוזמן הסבירה כי במחקר השוו מה קורה אם אוכלים ארוחת בוקר מלאת סוכר (עוגיה או תמרים), פחמימה מלאה (למשל לחם מלא), או ארוחת בוקר חלבונית (למשל חביתה). "לפי התוצאות ארוחת הבוקר של החביתה (רק חלבון) תרמה לירידה בחשק לאכול ולנשנש במשך היום כולו. האם זה עובד גם אצלכם? כדאי לנסות. על פי התוצאות ארוחת הבוקר החלבונית תרמה לירידה בצריכת הקלוריות במשך היום כולו, וגם בחשק לנשנש. לניסיון - בחרו בארוחת בוקר המכילה חביתה וסלט, או גבינה וירקות".

תגיות:ארוחת בוקרמשקלד"ר מאיה רוזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה