חדשות בארץ

נתניהו לבג"ץ: "נפנה עצורים ממתקן הכליאה שדה תימן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לעתירה בבג"ץ כנגד כליאה ממושכת של מחבלים עזתיים בשדה תימן. טוען כי יועברו למתקני כליאה קבועים

מחבלי חמאס שנעצרו ברצועה, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)מחבלי חמאס שנעצרו ברצועה, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (שלישי) לבג"ץ, כפי שהתבקש על ידי השופטים, את תגובתו לעתירה העוסקת בפינוי מחבלים ממתקן הכליאה בשדה תימן.

פרקליטות המדינה הגישה את התגובה בשמו של ראש הממשלה בה צוין כי עמדתו של נתניהו היא שיש "לנקוט בכל האמצעים הדרושים" כדי שהמתקן יחזור לייעודו המקורי - כך שיוחזקו בו עצירים מרצועת עזה רק לזמן קצר ומוגבל, לצורכי חקירה ומיון בלבד. לאחר מכן יש להעבירם למתקני כליאה קבועים.

כזכור, ארגוני שמאל עתרו לבג"ץ וטענו כי תנאי הכליאה במקום ירודים, והעצורים מוחזקים לתקופות ארוכות. העותרים הסתמכו על "תחקירים" לכאורה של כלי תקשורת בעולם - בין היתר CNN וניו יורק טיימס - שדיווחו על התעללות בעצירים. המדינה הכחישה זאת בתשובתה לבג"ץ וביקשה לדחות את העתירה על הסף.

בתשובה שנמסרה היום לבג"ץ הוסיפה המדינה כי ראשה ממשלה "הנחה את היועץ לביטחון לאומי ואת ראש המטה לביטחון לאומי להכין בדחיפות דיון מסכם בראשות ראש הממשלה, שיתקיים עוד השבוע בהשתתפות שרי הביטחון, המשפטים, האוצר והביטחון הלאומי, וכן היועצת המשפטית לממשלה, הפרקליטה הצבאית הראשית, מפכ״ל משטרת ישראל, נציב שירות בתי הסוהר, וכל ראשי זרועות הביטחון".

הפרקליטות עדכנה את בג"ץ כי בעקבות המשך פעולות הלחימה ברצועת עזה מספר הכלואים שמוחזקים בשדה תימן עומד על כ-166 לעומת כ-124 שהיו ב-4 ביולי.

תגיות:בג"ץמעצר מחבליםשדה תימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה