חם ברשת

אקי אבני על האסון המשפחתי: "הקרקע נשמטה, אבל פגשתי את עם ישראל היפה"

אחיינו של השחקן הוותיק נפצע קשה, חברו נהרג, והשחקן הוותיק כאב: "איבדתי כל חשק לשמח, להופיע על הבמה, אבל השבוע פגשתי את עם ישראל היפה, את הלב היפה והרחב. רק אחדות – חזקו ותתחזקו"

 אקי אבני (צילום: פלאש 90) אקי אבני (צילום: פלאש 90)
אא

השחקן הוותיק אקי אבני חשף בשבוע שעבר כי אחיינו, סמל נתן שמעון אבני מצפת, נפצע קשה בפיגוע בקניון בכרמיאל. בפיגוע הזה נהרג גם חברו הטוב של אחיינו, סמ"ר אלכסנדר (סשה) קימינסקי הי"ד. נתן עדיין מאושפז במצב קשה במרכז הרפואי לגליל שבנהריה.

אתמול (שני) העלה אבני פוסט לחשבון האינסטגרם, בו הוא חושף מה עובר עליו מאז הפיגוע ובכלל – מאז תחילת המלחמה. הפוסט הפך ויראלי בתוך שעות ורבים חיזקו אותו על דבריו.

"בחודשים האחרונים, אני בטוח שכמו רבים מאיתנו, הרגשתי שהקרקע נשמטת מתחת לרגלי עוד ועוד, הרגשתי שאין לי יכולת להכיל יותר, שיש לי ערמות של זעם ותלונות, על הביטחון האישי שאבד, על הביטחון ועתיד ילדי, על התקווה שמתעמעמת והאמונה שלי שבה אני מחזיק כדי שתחזיק ותחזק אותי", כתב. "בשורה התחתונה, הבנה שמה שהיה כבר לא יהיה, זהו נכנסנו לעידן חדש אישי, מדיני וכלל עולמי".

"איבדתי כל חשק לשמח, להופיע על הבמה, ללכת לבילוי קטן בשביל הנשמה ומצאתי את עצמי מסתכל על מבלים ושואל 'איך אפשר'", הוא ממשיך. "מדינת ישראל שלי לעולם לא תהיה המדינה אותה הכרנו ועכשיו, במשמרת שלי, צריך לדאוג כדי למצב ולעצב אותה - להציל אותה והאם בכלל אפשר ובעיקר איך? האירוע שחווינו השבוע בפציעתו של נתן הגיבור שלנו טלטל את משפחתי המטוטלת ממילא.

"אנחנו, משפחה נורמטיבית, לב הקונצנזוס הארץ ישראלי, ההורים שלי שעלו לישראל בקום המדינה, אחי ששילם מחיר אישי כבד במלחמת לבנון הראשונה, אמא שלי ושתי אחיותי שגרות בבת חפר, בגבול המזרחי החדש והלא רשמי של מדינת ישראל, ועכשיו - בן אחי נתן שמעון שנפצע מידי בן העוולה בקניון בכרמיאל (ויכל לו ברוך השם) ואיבד את חברו. ואני זוכר שיש משפחות שמשלמות מחירים כבדים הרבה יותר.

"כל חייל כזה, פצוע, הרוג, חייל או אזרח חטוף, כל אזרח שנפגע בחרדה, כל נזק רכושי, עסקים שנפגעו, עסקים שקרסו ועשרות אלפי משפחות מפונות - כל אחד ואחד כזה הוא 'מעגלים מעגלים' של משפחות, אין אף אחד שיתחמק, בסוף - זה בפתחו של כל אחד מאיתנו".

לסיום, אבני ציין כי "השבוע פגשתי את עם ישראל היפה, את הלב היפה והרחב של העם הזה, מאות חיילים, אנשים שאנחנו לא מכירים ואכפת להם, אזרחים שאותם נתן הציל ובאו להגיד תודה, והמערכות הממסדיות והצבאיות שעוטפות עם כל כך הרבה אהבה וסבלנות ואכפתיות. עם כל הכאב והזעם, גם משהו מחמם את הלב קרה. זה הזמן שלנו לנצח, אין ברירה אחרת. מלחמה היא לאנשים חזקים, לממשלות חזקות, אין לנו את הפריבילגיה להיות נרפים, מדינה יכולה לשרוד מלחמה רק באחדות. חזקו ותחזקו כי הכי חשוב - זה אחד בשביל השני".

תגיות:אקי אבנימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה