חדשות בארץ

המאבק באנטישמיות: יועצים מיוחדים מונו בקנדה ואוסטרליה

ראשי הממשלות במדינות החליטו לנקוט בצעדים למגר את האנטישמיות הגוברת. אוסטרליה, עם זאת, קראה לסיום המלחמה בעזה ושחרור החטופים

נתניהו וראש ממשלת קנדה, ארכיון (צילום: Kobi Gideon / GPO)נתניהו וראש ממשלת קנדה, ארכיון (צילום: Kobi Gideon / GPO)
אא

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, הודיע היום (שלישי) על מינוי יועץ מיוחד למאבק באנטישמיות. הצעד בוצע לאור העלייה בתקריות האנטישמיות נגד יהודים במדינה. בשבוע האחרון הותקפו יהודים בקנדה, ונעשה ניסיון לפגוע בשני בתי כנסת בטורונטו ובבתי ספר יהודיים בטורונטו ובמונטריאול.

היועץ החדש הוא חבר הפרלמנט היהודי, אנטוני האוספדר. התקשורת הקנדית הוסיפה כי המינוי בוצע לאחר שהמפלגה השלטת הפסידה בבחירות במחוז מונטריאול, שם קהילה יהודית ענפה.

היועץ החדש התחייב בריאיון לתקשורת המקומית כי ישקיע את מלוא הזמן ביצירת תוכנית למאבק באנטישמיות הגואה, כולל זירוז חקיקת חוקים. כמו כן הוטל עליו לרכז את נושא שיפור שיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה העוסקים בתחום.

האוספדר סיפר כי באחרונה מנעו ממנו מפגינים פרו פלסטינים לשאת דברים בכנס יהודי בבירת קנדה, ואיימו לפגוע בו. לדבריו, "לא נאפשר פגיעה בסטודנטים יהודים בקמפוסים, או במוסדות של הקהילה. אולי לא נצליח למגר את האנטישמיות, אבל על גורמי הממשל, בכל הרמות, על האוניברסיטאות ועל המשטרה לנקוט בצעדים כדי שיהודי קנדה ירגישו בטוחים במדינה".

אוסטרליה נוקטת בצעד דומה אך קוראת לסיום המלחמה בעזה

ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי, הודיע על מינוי יועץ מטעמו שיטפל בעלייה בתקריות האנטישמיות. במקביל, ימונה יועץ מיוחד לטיפול ב"שנאה למוסלמים". לדבריו, "הצעד התבקש לאור התקריות הבין גזעיות שגברו עם תחילת מלחמת חרבות ברזל".

אלבניזי הוסיף כי "הקונפליקט בין ישראל לחמאס גרם צער רב לקהילות היהודיות והמוסלמיות באוסטרליה. אנו שואפים לחיים משותפים ובהרמוניה במדינה שלנו. הפרקליטה היהודייה ג'יליאן סגל תרכז את הנושא מול הקהילה היהודית, ולא נאפשר שיהודי אוסטרליה ירגישו לא בטוחים".

יש לציין כי ממשלת אוסטרליה פרסמה בחודש שעבר הצהרה, לפיה היא תומכת בסיום המלחמה בעזה, שחרור החטופים הישראליים והענקת זכויות מלאות, כשל מדינה, למשלחת הפלסטינית במוסדות האו"ם.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:קנדהאוסטרליהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה