חדשות בארץ

ראש השב"כ מקיים שיחות במצרים, הלוחצת לפנות את ציר פילדלפי

רונן בר המריא לקהיר בראש משלחת ישראלית, שדנה בפרטים הקשורים למצרים, בצל השיחות לקיום עסקה לשחרור חטופים משבי חמאס. נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי נפגש עם ראש ה-CIA

ראש השב"כ, ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)ראש השב"כ, ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

ראש השב"כ רונן בר החל היום (שלישי) לקיים שורה של פגישות בקהיר עם גורמים מצריים ואמריקניים, בנוגע לפרטים הקשורים לעסקה אפשרית מול חמאס, שתוביל לשחרור החטופים הישראליים. השיחות מול המצרים מתמקדות גם בפרטים הנוגעים למצרים, כמו למשל פינוי עתידי של ציר פילדלפי ופתיחת מעבר רפיח ממצרים לרצועה.

נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי קיים במקביל פגישה עם ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, בנוכחות ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. התקשורת המצרית דיווחה כי השלושה דנו בפרטי העסקה בין ישראל לחמאס והמצרים הדגישו את הצורך לדרוש מישראל נסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מציר פילדלפי. טענת המצרים היא כי הדבר יסייע לקדם אתה עסקה ובנוסף תאפשר פתיחה מחדש של מעבר רפיח והכנסת סיוע לרצועה. המצרים התחייבו לפעול לאיתור ואטימת מנהרות בשטחם, שמובילות אל תוך עזה.

בחדשות 12 דווח כי ראש השב"כ דן מול המצרים בהסדרים הביטחוניים שיהיו בציר פילדלפי. על פי הדיווח, בר, בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביע נכונות לכך שכוחות זרים יפקחו על הנעשה בציר, ושישראל תשגיח על המתרחש בו באמצעות מצלמות. ישראל הציעה בנוסף כי מעבר רפיח יופעל על ידי גורמים שלישראל תהיה זכות וטו עליהם, והם לא יהיו מהרשות הפלסטינית ולא מחמאס.

כמו כן, ישנו ניסיון לסכם עם המצרים על הקמת מעבר רפיח חדש. הקיים יועתק אל נקודת מפגש "שלושת הגבולות", יותר קרוב לכרם שלום, ושם תהיה אחיזה משותפת לישראל, מצרים, לפלסטינים ולאמריקנים. המעבר יעבוד כך שניתן יהיה לבצע בידוק.

תגיות:רונן ברמצריםעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה