חדשות בארץ

בית המשפט נעתר: נדחתה עדות ראש הממשלה

פרקליטיו של בנימין נתניהו ביקשו, בשל עיסוקיו הרבים לאור המלחמה, לדחות את עדותו בפרשת ההגנה. בית המשפט קבע כי יעיד בתחילת דצמבר

נתניהו בבית משפט, ארכיון (צילום: Alex Kolomoisky/POOL) נתניהו בבית משפט, ארכיון (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע היום (שלישי) כי הוא נעתר לבקשת פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועדותו, בפרשת ההגנה בתיק 4000, נדחתה לשני בדצמבר. נתניהו אמור היה להעיד בעוד כחודש וחצי, בתום פגרת הקיץ בבתי המשפט.

סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, התבטא הבוקר גם בנוגע לסוגיית דחיית עדותו של ראש הממשלה ומתח ביקורת על הפרקליטות: "זה קצת צרם לנו שבתגובת המדינה נכתב שביקשנו דחייה. לא ביקשנו שום דחייה. אמרנו מה לדעתנו המועד הנכון והמתאים", טען.

כזכור, אתמול הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי היא מתנגדת לכל דחייה, ולבקשת ההגנה לדחות את העדות לחודש מרץ בשנה הבאה. התביעה ציינה כי ראש הממשלה הצהיר בעבר כי "ביכולתו לנהל את ההליך הפלילי במקביל לתפקידו הציבורי. החשיבות זה קידום התהליך והאינטרס הציבורי".

סנגוריו של נתניהו ביקשו בשבוע שעבר מהשופטים לדחות את שלב ההגנה במשפטו למרץ 2025. בין היתר נימקו את הבקשה בעיסוקיו הרבים של ראש הממשלה לאור מלחמת חרבות ברזל. פרקליטיו של נתניהו הוסיפו כי "בעיצומה של מלחמה, הכנת ראש הממשלה לעדות, באופן שלא יפגע בזכויותיו והגנתו, גדולה משמעותית".

לדברי התביעה, היא מוכנה, עם זאת, לאפשר דחייה לראשון בנובמבר, אחרי חגי תשרי. כזכור, שלב טיעוני ההגנה נקבע להתחיל בחמישי בספטמבר, ולמעשה הפרקליטות מוכנה לדחייה בת חודשיים.

עד סוף החודש התביעה עתידה לסיים את טיעוניה ואת חקירת העדים המעטים שטרם העידו מטעמה. לאחר מכן תחל ההגנה את החקירות הנגדיות ובית המשפט קבע כי העד הראשון מטעם ההגנה יהיה ראש הממשלה, שצפוי להעיד, לפי ההערכה, במשך מספר שבועות.

בתוך כך, החלה היום עדותו של עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ובן דודו של נתניהו, ואחד החשודים שנחקרו בתיק הצוללות.

תגיות:עדותמשפט נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה