חדשות בארץ

הרה"ג רבי יהודה דרעי זצ"ל הובא למנוחות

אלפים ליוו למנוחות את רבה של העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב יהודה דרעי. נטמן בבית העלמין סנהדריה בירושלים

אריה דרעי במסע ההלוויה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)אריה דרעי במסע ההלוויה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

אלפים ליוו הערב (שלישי) למנוחות את רבה של העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית הרה"ג רבי יהודה דרעי זצ"ל.

מסע ההלוויה יצא מהיכל ישיבת פורת יוסף שם ספדוהו תחילה אחיו יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, שאמר: "בחודש האחרון מאז שנודע לי על המחלה שלך, אני עושה חשבון נפש ואני לא ישן בלילות. איך לא ידעתי את זה? איך נעלם ממני כל הדבר הזה כל השנה, איך לא הרגשתי את זה, אך העלמת את זה מאיתנו? היינו מטפלים בך. תמחל לנו".

מרן הראש"ל ‏הגר"י יוסף, אמר בין היתר: "תתפלל עלינו בשמיים שלא יגייסו את בני הישיבות. שתוסר הגזירה הרעה הזו". בדבריו ביקש להכתיר את בנו של הרב דרעי, הרב אברהם, לממלא מקום של אביו בתפקיד רבה הראשי של באר שבע: "ראש העיר פה, הוא שומע את זה, ושיפעל לכך מהר".

הרב שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, דיבר גם הוא. "יש לך הרבה זכויות, ידעת את הכל וחיית את הכל. תצעק לבורא עולם שיגיד לצרותינו די. תתפלל על אשתך שתתחזק ותתרפא ותמשיך ללכד את המשפחה סביבה".

לאחר מכן נשאו דברים מרן הגר"מ צדקה וחבר מועצת הרבנות מרן הגר"ד יוסף. כמו כן נשא דברים ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'.

לאחר ההספדים המשיך מסע ההלוויה לבית העלמין סנהדריה שם ניטמן.

מוקדם יותר היום אמר הראש"ל הגר"י יוסף, הספיד: "עולם הרבנות איבד את אחד מטובי מנהיגיו בדמי ימיו בשיא אונו וכוחו, מי ייתן לנו תמורתו וחליפתו. הרופא לשבורי לב ירפא לב משפחתו הרוממה בניו וחתניו הרבנים הגאונים שליט"א הממשיכים בדרכו ומרביצים תורה בכל אתר ואתר, ויהי רצון שיקויים בנו מה שנאמר ובילע המוות לנצח ומחה ה׳ אלוקים דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ, אכי"ר".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ספד לאחיו: "צר לי עליך אחי, נעמת לי מאד! בלב מורתח מצער ויגון אני מבכה את הסתלקותו בטרם עת של אחי הגדול, עטרת ראשי, גדול בתורה, גדול בדיינות, גדול במידות, מקים עולה של תורה, הגאון הגדול רבי יהודה דרעי זצ"ל, רב וראב"ד העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית. היה לי כדמות אב, אח גדול, חבר נפש וידיד אמת בכל משעולי החיים. תמיד חיזק, עודד ונסך אמונה. חלל עצום נפער בליבי, בלב המשפחה כולה, ובלב אלפי תלמידיו ושומעי לקחו".

"בכל שנות כהונתו הרבות כרב ואב"ד העיר, חולל מהפכה אדירה של תורה ויהדות, עמד על משמר הכשרות ורבים השיב מעוון. בזכות נועם הליכותיו ומתק שפתיו ידע להאהיב את היהדות על שומעי לקחו ולקרב רבים לאביהם שבשמיים. היה סמל ומופת לרב בישראל הבקיא בכל מכמני התורה וההלכה, ויעידו על כך שלל ספריו וחיבוריו התורניים. העמיד את הדת על תילה ללא כל פשרות, אך דעתו הייתה מעורבת עם הבריות, בהקשבה ומציאת שבילי זהב למניעת מחלוקת. מעלותיו אלו הביאו לדבר בו נכבדות כמועמד למשרת הראשון לציון והרב הראשי לישראל. היה תפארתה וגאוותה של העיר באר שבע. הסתלקותו בטרם עת היא אבדה ענקית לאלפי תלמידיו, לעולם הרבנות בישראל ולמשפחתנו היקרה".

תגיות:הלוויההרב יהודה דרעי זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה