חדשות בעולם

"עזה שלנו": הזוג היהודי הותקף על רקע אנטישמי - ותובע 100 מיליון דולר מעיריית ניו יורק

משפחה יהודית שהותקפה בניו יורק תובעת מהעירייה סכום עתק, לאחר שספגה אלימות והשפלה לעיני הילדים בטקס סיום השנה של בית הספר

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משפחה יהודית, שעברה לאחרונה אירוע אנטישמי ואלים בבית ספר בברוקלין, ניו יורק, תובעת את עיריית ניו יורק בסכום של 100 מיליון דולר.

לפי פרסום בניו יורק פוסט, האירוע התרחש בחודש שעבר, בעת שבני הזוג ג'ון נונייז ולאנה לרנר שהו בטקס סיום כיתה ה' של בנותיהן התאומות. הם הותקפו במהלך האירוע על ידי פרו-פלסטינים. הגבר אף הוכה בראשו, ואשתו הוטחה על הקרקע בעוצמה תוך כדי שמשכו בשערותיה.

לפי הפרסומים, הזוג היהודי הוכה באכזריות בטקס סיום השנה על ידי ערבים שדרשו מהם "לשחרר את פלסטין" וקראו לעברם "עזה שלנו, מוות לישראל". האם סיפרה לעיתון כי "הם תקפו רק בגלל שאנחנו יהודים, בזמן ששתי בנותינו התאומות בנות ה-10 צופות בכך". היא הוסיפה כי בעלה ספג אלימות, כשאדם אחד חנק אותו ואחרים היכו אותו במקביל. אחת הנשים אף הכתה את הבעל בנעל העקב שלה.

לדבריה, האירוע החל אחרי שאחד הילדים עלה לבמה כשהוא מנופף בדגל פלסטין וחובש כובע עם הכיתוב "לשחרר את פלסטין". אמה של לאנה, פליטה יהודייה שהגיעה מאוקראינה, אמרה לבתה "אני לא יכולה לעבור את זה" וקמה תוך כדי שההורים האחרים מתקוממים.

התקיפה התרחשה לאחר סיום הטקס: משפחת התלמיד שהניף דגל פלסטין החליטה לנקוט באלימות. "הם דחפו את אמא שלי מהדרך", סיפרה לאנה. "היא פנתה אליהם ואמרה, 'סליחה, בבקשה תפסיקו לדחוף. יש הרבה מקום. אחד הגברים במשפחה השנייה המשיך לצעוק: "שחררו את פלסטין! עזה היא שלנו!".

המשפחה היהודית כבר הגישה מכתב לפני נקיטה בהליכים משפטיים. "הילדים שלי לנצח יזכרו את סיום כיתה ה' שלהם כתקופה שבה המשפחה שלהם הותקפה, במקום לזכור אירוע משמח של אחד ההישגים הגדולים ביותר שלהם לסיים את כיתה ה' בהצטיינות", סיפרה האם לעיתון. "אני מקווה שאף משפחה אחרת לא תצטרך לעבור את מה שהמשפחה שלי עברה ואף ילד אחר לא יצטרך להיות עד למה שהילדים שלי ראו".

היום ההגרלה! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:ניו יורקברוקליןאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה