חם ברשת

חיילי המילואים אכלו פסטה, בעל הבית הופתע: "השאירו כסף"

עוד סיפור על הצבא המוסרי בעולם: חיילי המילואים הגיעו לקיבוץ חניתה כדי להגן עליו, בעל הדירה חזר לביתו וגילה פתק שהפתיע אותו. "כבר הבנו שמדובר בדור של גיבורים בסדר גודל תנ"כי, אבל פה הם הראו שיש להם גם מידות מוסר. וחוץ מזה, חייב להם עודף"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על מידת הערכיות והסיפורים המופלאים של חיילי צה"ל במלחמה הזאת כבר שמענו לא מעט, אבל הסיפור הבא ממחיש מדוע הם שוברים בכל פעם שיא חדש.

העיתונאי חנוך דאום משתף סיפור של משפחה מקיבוץ חניתה, שבביתה התארחו מילואימניקים בזמן המלחמה. כאשר שהו בבית, החיילים הרעבים אכלו פסטה, ומאוחר יותר, כשבעל הדירה חזר הביתה, הוא הופתע לגלות את הפתק שהשאירו לו.

"אנחנו משפחה מקיבוץ חניתה ויום אחרי תחילת המלחמה קיבלנו הודעה שכדאי שנעזוב, עד שיירגע קצת", מספר אב המשפחה. "אז הלכנו עם תיק קטן והשארנו את הבית כמו שהוא. אחר כך הגיעו מילואימניקים לקיבוץ ונשארו בו כמה חודשים בתנאי שדה. בשלב מסוים, פתחנו את הבית שלנו לחיילים שיגורו בו. העמדנו את כל מה שיש בבית לרשותם, אבל הם, אולי בגלל נימוס ואולי בגלל ביישנות, השתמשו במינימום ההכרחי. אחרי שלושה חודשים וכמה יחידות שעברו אצלנו, הצבא החליט שאין לו יותר צורך בבית והחיילים יצאו.

"היום היינו בבית לקחת כמה דברים ומצאנו פתק עם מטבע של 10 שקלים ("הפסטה עלתה 7.9", ציינו בפתק). מדובר בצוות טנק של סדירים, כן? ילדים בגיל של הבן שלי, שהיה להם לא נעים לקחת חבילת פסטה בזמן שהם מסכנים את החיים שלהם כדי לשמור לי על הבית".

"אז יש לי שני דברים להגיד על זה", הוסיף האב. "קודם כל, כבר הבנו שמדובר בדור של גיבורים בסדר גודל תנ”כי, אבל פה הם הראו שיש להם גם מידות מוסר וזה איכשהו עוד יותר ריגש אותי. חוץ מזה, אני חייב להם 2.10 שקלים כעודף על הפסטה, אז אם מישהו מהצוות רואה את זה, ואתם באזור קיבוץ שמרת ופנויים - צרו איתי קשר. רוצה להחזיר לכם עודף, וגם איזו ארוחה מפנקת וחיבוק של תודה מכל הלב".

הסיפור הזה הפך ויראלי בתוך שעות. רבים פרגנו לחיילים שהחליטו להשאיר כסף אף על פי שבעל הדירה לא מנע מהם להשתמש במזון ואף אישר זאת. "גם גיבורים, גם מוסריים וערכיים", נכתב באחת התגובות.

תגיות:מלחמהפסטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה