חדשות בארץ

הטרגדיה ברמת הגולן: "שני נרצחים מירי חיזבאללה, ולאף אחד בהנהגה לא אכפת"

בני זוג, הורים ל-3 ילדים, נהרגו מפגיעה ישירה של רקטה. האסון הכבד גורם לזעם בקרב תושבי הגליל העליון ורמת הגולן

(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

מטח הטילים הקטלני ששוגר אמש (שלישי) לעבר הגולן הוביל לאסון הכבד, כאשר שני ישראלים, בעל ואישה, הורים לשלושה ותושבי היישוב אורטל בגולן, נהרגו מפגיעה ישירה של רקטה. השניים נסעו ברכב בצומת נפח, ועצרו בצד הדרך לשמע האזעקות. הרקטה פגעה ישירות ברכב וגרמה לשריפה.

האסון הכבד עורר כעס רב בקרב תושבי הגליל העליון ורמת הגולן, ותחושה קשה כי המצב מסלים והמדינה לא מגיבה בחומרה כראוי.

משפחות המפונים ממטה ‘נלחמים על הצפון’ זעמו: “הקו האדום נחצה. שני נרצחים בצפון ולאף אחד בהנהגה לא אכפת. אם לא נצא למלחמה בצפון עכשיו, זה יהיה פשע בל ימחה על ממשלת הימין וההנהגה. יש פה הזדמנות שאסור לפספס להכרעה אמיתית ולא מתקפות נקודתיות שלא נותנות גרם של הרתעה”.

“בקרוב תראו אותנו ברחובות, ממילא לא השארתם לנו בית. אנחנו מפונים כבר למעלה מתשעה חודשים, וכרגע נראה שלשווא. אלפי עקורים, עשרות הרוגים, ואין יעד ברור למלחמה. הדבר הזה חייב להיפסק. מלחמה, עכשיו!”, לשון המשפחות.

מ’לובי 1701′ נמסר: "תשעה חודשים אנו מזהירים כי חוסר היוזמה של המדינה בגבול הצפוני יעלה בחייהם של עוד ועוד אזרחים. התוצאות הקשות הינן עדות נוספת להתנהלות המופקרת של מדינת ישראל בצפון”.

"אזרחים תמימים משלמים בחייהם בשל חוסר האומץ והיעדר קבלת החלטות. תושבי הצפון לא יאפשרו למצב הזה להימשך. אנו קוראים לכל מקבלי ההחלטות להתכנס עוד הערב, להפנים שההתיישבות בצפון בסכנה, ושהגיע הזמן לקחת יוזמה או להחזיר את המפתחות”, לשון ההודעה.

מאז פרוץ המלחמה שיגר חיזבאללה למעלה מ-6,800 רקטות שהובילו למותם של 28 אזרחים ולוחמים, ולפציעתם של למעלה מ-180. כתוצאה מהשיגורים פרצו 710 שריפות, וכ-180 אלף דונם עלו באש.

 

תגיות:מלחמהצפוןמפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה