יש אלוהים

המדע מוביל למסקנה: ה' אחד!

אחדות הבריאה מעידה על אחדות הבורא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים האנשים שלא מודעים להשפעה שהשפיעה תורת ישראל על העולם כולו. למעשה, התורה היא שגילתה לעולם את האמונה באלוקים אחד, נצחי ואינסופי שברא את העולם: "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ" (בראשית א', א'). לפני התורה, כל העמים בעולם היו עובדי פסלים ואלילים.

מנין הגיעה האמונה באלילים? ובכן, אחת ההצדקות לעבודת האלילים הגיעה מתוך היכרות פרימיטיבית עם הטבע. לדוגמה, אנשים הבחינו בעובדה שהמים מכבים את האש, ולכן האמינו כי ישנו אליל שאחראי על יסוד האש, ואליל אחר שאחראי על יסוד המים, ושני אלים אלה נאבקים ביניהם על כוחות הטבע השונים. אנשי העבר האמינו שיש אליל שמש, ואליל ירח, אליל שאחראי על החיים ואליל שאחראי על המוות. תפילותיהם כוונו כל פעם לאליל אחר, לפי הצורך.

עוד לפני 4000 שנה, נאבק אברהם אבינו בתפיסה ילדותית זו של המציאות, בהסבירו לעובדי האלילים כי היקום כולו פועל בהרמוניה: השמש והירח מסונכרנים בתנועתם המכנית, יש להם סדר זמנים, והם אינם 'נאבקים' זה בזה. קיימת אקולוגיה עדינה בין כל בעלי החיים, והרמוניה זו מעידה על בורא אחד שיצר את כל חלקי הבריאה עבור מטרה.

כיום גילה המדע המודרני תגלית זו בדיוק: שקיימת אחדות בבריאה. מסתבר שאש ומים אינם עשויים ממרכיבים שונים, וגם לא זהב ועץ, שמים וארץ, או שמש וירח. אם בעבר היה נדמה לנו שהחומרים שונים מאוד זה מזה, המדע גילה שכל החומרים ביקום אינם עשויים אלא מדבר אחד: אטומים. וכל האטומים בנויים מאותם חלקיקי יסוד. ההבדלים החיצוניים נובעים בגלל מבניהם השונים של אטומים, בדומה לאבני לגו שיכולות להיות מורכבות במספר רב של צורות שונות.

הפיזיקה המודרנית אף גילתה שחומר ואנרגיה הם למעשה מופעים שונים של אותו הדבר, כך שחומר יכול להפוך לאנרגיה, ואנרגיה - לחומר.

עוד התגלה שאותם חוקי טבע פועלים ביניהם בתיאום ברחבי היקום כולו. לדוגמה, כוח המשיכה פועל על השמש והירח כשם שפועל על גלקסיות אדירות, ובה-בעת גם על תפוח קטן שנופל מן העץ! לאחר שהמדע הוכיח שכל הכוחות והחומרים פועלים באופן אחיד, התגלתה עדות מדעית לעובדה שיש בורא אחד שיצר את היקום כולו ושולט בכל המתרחש בו.

לצורך ההמחשה: שעון בנוי מחלקים שונים שפועלים ביניהם בתיאום, עם סוללה, עם גלגלי שיניים רבים ומחוגים, אך לכולם יש מטרה אחת - להורות על השעה. באופן דומה, כל כוחות הטבע פועלים בהרמוניה, כמו חלקים שונים באותו הפאזל, וכך מעידים על אחדות היוצר שברא הכול למען תכלית רצונו.

המדע מתקדם ומגלה את מה שלימד אברהם אבינו, ושמענו בהר-סיני לפני 3300 שנה: "שמע ישראל, ה' אלוקינו ה' אחד" (דברים ו', ד').

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יש אלוהיםבורא עולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה