בריאות ותזונה

יושבים כל היום במשרד והגב כואב? שתו קפה, זה מה שיקרה לכם

אם אתם מבלים שעות רבות מול המחשב וגם לא שותים קפה – חשוב שתקראו את המחקר הבא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו מבלים שעות רבות ביום בישיבה מול המחשב. לא משנה אם אתם פקידים זוטרים או בכירים, עובדי ממשלה או עובדי הייטק – רוב הישראלים זקוקים לישיבה מול מחשב כדי לעבוד. יחד עם זאת, הנזק מישיבה ממושכת ברור – הגב כואב ורבים נאלצים לחזק את הגוף כדי להתמודד עם ההשלכות הקשות.

מחקר חדש מוצא ששתיית כוס קפה עשויה "לקזז" את הבעיות שנגרמות כתוצאה מישיבה ממושכת. איך זה יכול להיות? ובכן, המחקר שנערך בארצות הברית מצא שאנשים ששותים קפה מדי יום יכולים לקבל הגנה מישיבה ממושכת של שש שעות ביום, בהשוואה לאלה שלא שותים קפה. עוד נמצא, כי מי ששותה קפה בישיבה, נמצא בעל סיכוי נמוך פי 1.5 בערך למות.

הנתונים האלה נשמעים מופרכים, אך חוקרים מאוניברסיטת Soochow שבסין, שהשתתפו בו, טוענים כי המחקר הזה מדויק מאוד. לטענתם, המשתתפים בו היו במעקב של 13 שנה והוא התמקד במשך הישיבה היומי וברמות צריכת הקפה. המחקר חילק את המשתתפים לקבוצות: אלה שיושבים פחות מ-4 שעות, בין 4-6 שעות, בין 6-8 שעות או יותר מ-8 שעות ביום. בנוסף, הוא חילק אותם לפי הרגלי צריכת קפה (אלה שלא שותפים וכאלה ששותים מעט, ממוצע והרבה).

לפי התוצאות, משתתפים שישבו יותר משמונה שעות היו בעלי סיכון גבוה ב-46% למוות ובעלי וסיכון של 79% למוות ממחלות לב, לעומת אלה שישבו פחות מ-4 שעות ביום. אנשים שישבו יותר משש שעות בלי לשתות קפה, היו בעלי סיכון של מעל פי 1.5 לתמותה. שותי קפה הוכיחו סיכון נמוך ב-33% לתמותה כללית. החוקרים גילו כי סיכון התמותה הגבוה שקשור לישיבה ממושכת קשור רק לאלה שלא צרכו קפה בכלל.

האם העובדה שאנשים קמים כדי להכין קפה מספר פעמים ביום (כך שהם לא יושבים באופן רצוף) השפיעה על תוצאות המחקר? לא ברור. דבר אחד בטוח, לפי החוקרים מסין: שתו קפה אם אתם יושבים המון זמן על המחשב. הפעולה הזאת, לדבריהם, לא יכולה להזיק.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:בריאותקפהכאבי גבעבודה משרדית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה