נטורופתיה ורפואה טבעית

הסגולות שלא הכרתם של הזעתר

הרמב"ם ייחס סגולות ריפוי רבות לזעתר – חיזוק הגוף, שיפור החשיבה וזיכרון, הקלה בכאבי ראש, חיטוי וחיסון הגוף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צמח הזעתר – אזוב – שייך למשפחת השפתניים. הוא מתאפיין בריח חזק, ומשמש כתבלין. ניתן להכין ממנו שמן עם יתרונות בריאותיים רבים.

הרמב"ם ייחס סגולות ריפוי רבות לזעתר – חיזוק הגוף, שיפור החשיבה וזיכרון, הקלה בכאבי ראש, חיטוי וחיסון הגוף. זעתר מגביר את זרימת הדם בגוף, לכן הוא יכול לשמש כתרופה טובה ויעילה למניעת דלקות מפרקים.

הזעתר מעודד הפרשת מיצי מרה ואנזימי עיכול שיסייעו בעיכול ובפירוק של חלבונים ושומנים ובספיגה של ויטמינים ומינרלים חשובים. זה חשוב גם לחיזוק מנגנון החיסון הטבעי של הגוף.

לזעתר יש יכולת להילחם בטפילים רבים, כמו תולעי מעיים שמתיישבים במערכת העיכול ומפריעים לעיכול המזון ולספיגת חומרים חיוניים, מה שגורם להחלשה של מערכת העיכול ולקושי בתפקוד מערכת החיסון.

האזוב מועיל בוויסות רמות הסוכר בדם. הוספה של זעתר לתזונה יכולה למנוע עליית סוכר בדם ומניעה של מחלת הסכרת. זה גם יועיל בהורדה במשקל ובמניעת השמנה.

גם לבעיות במערכת הנשימה, כמו שיעול ועודף ליחה, אפשר להיעזר בזעתר. הכינו חליטה של כפית זעתר טרי או חצי כפית זעתר יבש בכוס מים רותחים, המתינו חמש דקות ושתו בלגימות קטנות. חליטה כזו תועיל גם לדלקות חניכיים, ואפילו ניתן לנסות כשיש כאבי שיניים – אפשר לעשות שטיפות כמה פעמים ביום, מפני שהזעתר מכיל חומרים נוגדי זיהום ומחטאים.

הזעתר שנמכר עם שומשום מכיל הרבה מלח ושמן, שגורמים לחמצון של הצמח ומכילים הרבה נתרן. לכן כדאי לקנות זעתר נקי, ללא שום תוספת. סמוך לשימוש הוסיפו שמן זית טוב, שומשום ומלח, למי שמתאים.

שמן זעתר הוא זול יחסית וזמין. הוא בטוח לשימוש, אך חשוב לערבב אותו עם שמן זית. אפשר למרוח ולעסות בו מפרקים כואבים (כדאי לחמם מעט), למרוח על הבטן במצבי גזים או נפיחות, או על בית החזה כדי לעזור לכייח הצטברות של ליחה במערכת הנשימה.

האר"י הקדוש אומר שטוב לשים באופן קבוע בשולחן שבת, לאורך כל השבת, זעתר יבש או טרי. זה מגרש מזיקים ועוזר בשלום בית.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:זעתרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה