חדשות בארץ

גלנט: "בקרוב נוציא אלפי צווי גיוס לחרדים"

למרות שוועדת החוץ הביטחון מקיימת דיון למצוא פתרון בהסכמה, שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי צה"ל החל להכין את צווי הגיוס

גלנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)גלנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (רביעי) לגיוס חרדים והודיע כי "היעד שלנו הוא להגיע לגיוס של כל מי שהוא בר גיוס לפי חוק, צווי הגיוס בדרך, הם ייצאו במהלך השבועות הקרובים".

התוכנית של צה"ל היא לגייס כ-3,000 חרדים, 50% מהם עד גיל 21, 40% מגילאי 23/24 – 21 ועוד 10% מגילאי 26 – 24. כמו כן, סיכם שר הביטחון כי במהלך החודש הקרוב יעלה לאוויר קמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה החרדית, המנגיש את מסלולי השירות המותאמים לחרדים בצה"ל, בהתאם להמלצות "ועדת שקדי".

בדיון הבוקר מליאת הכנסת הוסיף שר הביטחון: "היעד שלנו הוא להגיע לגיוס של כל מי שהוא בר גיוס לפי חוק. כך אנו עובדים. בסופו של עניין התהליך הזה הוא תהליך הדרגתי, הוא לא נעשה 76 שנים. הוא לא נעשה על-ידי רבים מקודמיי, כשלא זז מילימטר במה שצריך לעשות. והוא משתנה עכשיו כי צווי הגיוס בדרך ויצאו במהלך השבועות הקרובים. זה שינוי דרמטי ומן הראוי לברך עליו. זה גם ירבה ביטחון וגם ירבה אחדות".

אתמול קיים גלנט דיון בנושא היערכות מערכת הביטחון לקראת גיוס בני המגזר החרדי לצבא. בתום הדיון, אישר גלנט את המלצת צה"ל להוצאת צווים לתהליכי מיון והערכה (צו ראשון) של מלש"בים מהמגזר החרדי בחודש הקרוב, בהתאם ליכולות הקליטה והמיון.

בדיון השתתפו הרמטכ"ל הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, אלוף במיל' אליעזר שקדי, ראש אכ"א אלוף יניב עשור, הפצ"רית האלופה יפעת תומר ירושלמי וסמנכ"ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון, איתמר גרף.

כזכור, לפני שבועיים החליטו שופטי בג"ץ כי להורות על עצירת המימון לישיבות ועל גיוס חרדים, לאחר שפג תוקף החוק המזכה בפטור. בהחלטת בג"ץ נכתב בין היתר: "לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוס תלמידי הישיבות, ולא ניתן להמשיך ולהעביר כספים לישיבות שתלמידיהן לא קיבלו פטור".

הודעת שר הביטחון היום יצאה בצל דיונים שמקיימת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, המנסה למצוא פתרון לסוגיית הגיוס בהסכמה מלאה וללא כפייה.

תגיות:גיוס חרדיםיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה