חדשות בארץ

ניסיון נוסף להוביל לעסקה: ראשי המוסד והשב"כ נחתו בקטאר

המשלחת הישראלית הגיעה לדוחא, בירת קטאר, והחלה בסדרת פגישות עם המתווכים. הדגש יהיה על הנקודות שבמחלוקת

ראשי המוסד והשב"כ (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)ראשי המוסד והשב"כ (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)
אא

המשלחת הישראלית שתנהל את השיחות מול חמאס נחתה היום (רביעי) בדוחא בירת קטאר. בראש המשלחת עומדים ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר. חבר בה גם האלוף (במיל') ניצן אלון.

חברי המשלחת החלו בפגישה עם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני, ראש ה-cia וויליאם ברנס וראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל. המטרה: להתגבר על המחלוקות מול חמאס ולנסות לקדם עסקה שתוביל לשחרור החטופים הישראליים.

הנושא הראשון הוא רצון חמאס שהשלב השני יהיה ללא הגבלת זמן. ישראל מתנגדת. הסעיף השני שהצדדים אינם מסכימים לגביו הוא דרישת חמאס להפסקת טיסות מודיעין ברצועה לכל אורך הפסקת האש, ובשלב השני התחלת הנסיגה של צה"ל מכל הרצועה. ישראל מתנגדת ולא מוכנה לסגת למשל מציר פילדלפי או מציר נצרים, ודורשת בדיקה של כל עזתי שיחזור לצפון הרצועה.

הסעיף השלישי הוא דרישת חמאס לשחרור מאות גופות ואסירים תמורת גופות החטופים ללא וטו ישראלי על הרשימה. כמו כן, ארגון הטרור דורש שישראל לא תימנע חזרת האסירים לרצועה, בעוד ישראל מתנה את שחרורם לחו"ל ולא לעזה. ישראל דורשת בנוסף לרשום כי תגיב על כל הפרה של תנאי הפסקת האש הקבועה על ידי חמאס. ארגון הטרור מתנגד.

התקשורת המצרית דיווחה כי הממשל מוכן, בשיתוף ארה"ב, להקים מכשול שימנע יצירת מנהרות חדשות, כדי לסכל את יכולת חמאס להבריח לרצועה אמצעי לחימה. בארה"ב דווח שהצדדים הסכימו על בסיס המתווה לפיו, בעסקה שלושה שלבים של 42 יום כל אחד. בשלב הראשון חמאס ישחרר נשים, חיילות, פצועים, ילדים וקשישים, בחיים או שלא בחיים, תמורת כ-600 מחבלים שחמאס יקבע את זהותם, ולישראל תהיה זכות וטו על חלקם.

ביום ה-16 של שלב זה, יתחיל המשא ומתן על סיום הלחימה, שיימשך גם לתוך השלב השני. כמו כן, בשלב הראשון צה"ל ייסוג מאזורים מיושבים ברצועה ומצירי תנועה, ויאפשר לעזתים לחזור לבתיהם בצפון הרצועה.

בשלב השני ישוחררו החיילים והצעירים שנחטפו ממסיבה ברעים. תמורת הגברים, שמספרם פחות מ-20, ישוחררו עצירים פלסטיניים על פי מפתחות שעדיין לא נקבעו. בשלב זה יימשך המשא ומתן על הפסקת האש הקבועה, כלומר על סיום המלחמה.

בשלב השלישי יוחזרו גופות החללים הישראליים, תמורת מספר לא ידוע של עצירים פלסטיניים ואולי גם גופות. בסיום שלב זה הצדדים יכריזו על סיום המלחמה.

תגיות:קטארראש המוסדעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה