הורים וילדים

ארזת לבד? מדריך האריזה השלם לחופשה משפחתית מוצלחת

חופשה היא אחת החוויות המרגשות והמהנות ביותר שאפשר לחלוק כמשפחה. יחד עם ההתרגשות הגדולה מגיעה משימת אריזת המזוודות. איך נדע כמה ומה לקחת, מדוע כדאי לארוז בשקיות "פס-סגור", ומה יקל עלינו כבר שבוע מראש? מדריך מפורט

אא

 

יוצאים לחופשה משפחתית? מעולה. יש לכם הזדמנות נהדרת לבלות זמן איכות עם הילדים וליצור זיכרונות בלתי נשכחים. יחד עם זאת, רגע לפני שיוצאים לדרך, יש לכם, ההורים, משימה לא קטנה של אריזת מזוודות – משימה שיכולה להפוך למאתגרת ומלחיצה, במיוחד כשמדובר במשפחה גדולה. איך נדע מה לקחת ועל מה לוותר? איך אורזים בגדי ילדים וחוסכים 50% מהמקום במזוודה, ולמה כדאי להכין תיק אישי לכל ילד? כל התשובות.

 

 

  1. "סוף מעשה במחשבה תחילה"

התחילו בתכנון מוקדם לפחות שבוע לפני הנסיעה. ערכו רשימת ציוד לכל אחד מבני המשפחה. רשימה כזו צריכה לכלול הן את הבגדים, והן ציוד הכרחי כמו תרופות, כרטיסי אשראי, ובעצם כל פרט אפשרי. כתבו הכל. הנייר, להבדיל מהמוח שלנו, לא שוכח כלום, ומקבל הכל בשמחה. בזכות הרשימה נזכור להשלים חוסרים כשבוע לפני, ולא ברגע האחרון. לרבקי חסרים כפכפי ים? מוישי צריך בגד ים חדש? מעולה. אפשר להספיק לקנות בנחת.

 

 

  1. הכינו רשימה לכל ילד

מלבד הרשימה הכללית שאתם מכינים, הכינו גם רשימה אישית לכל ילד. ילדים בני 10 בהחלט יכולים לארוז לבד את התיקים והמזוודות שלהם. מלאכת האריזה תיתן להם תחושת עצמאות ומסוגלות. אפשר כמובן לעזור ולפקח מהצד על תהליך האריזה והקיפול.

 

  1. השתמשו בעזרים: קוביות אריזה, שקיות זיפלוק וכובעי "מקלחת" שקופים. הסבר מפורט בהמשך.

 

  1. השתמשו במזוודות ובתיקים איכותיים. הדבר האחרון שאתם רוצים זה תיק שנקרע ותכולה שמתפזרת.

 

 

  1. צלמו את הרשימות שהכנתם לשימוש מאוחר יותר. כשתרצו לארוז שוב ולחזור הביתה, יחכו לכם רשימות מאורגנות בטלפון. רק לשלוף.

 

כמה אורזים?

שאלת השאלות. כמות הבגדים והציוד תלויה באורך החופשה, במזג האוויר הצפוי ובגיל. לתינוק ניקח 2 סטים של בגדים להחלפה בכל יום, בעוד שלילד בן 8 אפשר להסתפק בסט בגדים אחד לכל יום. נערה מתבגרת עשויה לארוז את כל הארון, בעוד שילד בן 12 יטען שאין לו צורך ביותר מ-3 חולצות. קחו זאת בחשבון.

ובכל זאת, מה הכמות הרצויה לילדים עד גיל 10?

 

 

  • בגדי שינה: לפחות שתי פיג'מות לכל ילד לכל השהות.
  • בגדי ים: שניים, אם החופשה כוללת פעילות מים.
  • בגדים רגילים: סט אחד לכל יום.
  • נעליים: זוג נעליים / סנדלים נוחים להליכה, זוג נעלי ים (אם רלוונטי), נעלי בית.
  • לא לשכוח גרביים / גרביונים, ולבנים להחלפה בכמות גדולה.
  • לבנים: מומלץ להביא יותר מכיפה אחת (אם תירטב או תתלכלך), ויותר מציצית אחת.

 

 

תיק אישי לכל ילד, למה?

גם אם אנחנו אורזים את כל בגדי הילדים בתיק אחד גדול, חשוב להוסיף לכל ילד תיק אישי שישמש אותו לנסיעה. בתיק נכניס בקבוק מים אישי, חטיף, פירות, ממתקים לנסיעה ושאר חפצים שיעזרו לו (ולנו) לעבור את הנסיעה ברוגע: ספר, משחק אלקטרוני (אם רלוונטי) ועוד. כמות ה-"אפשר לשתות, יש מה לאכול?!" שתחסכו בזמן הנסיעה, שווה את הכנת התיק.

 

 

איך לארוז?

אל תוותרו על קוביות האריזה ושקיות הפס-סגור (זיפ-לוק). אחרי שתארזו איתם פעם אחת תגלו שאין דרך חזרה. האריזה בעזרת 2 ההמצאות הפשוטות אך גאוניות האלו, תקל משמעותית על תהליך האריזה כולו.

איך משתמשים?

  • שקיות זיפ-לוק גדולות הן פתרון מצוין לאריזת בגדים בצורה מסודרת ומוגנת. ניתן להכין מראש סטים של בגדים לכל יום (במיוחד בגילאים הקטנים) להכניס כל סט לשקית נפרדת, לסגור אותה ולסחוט את האוויר כך שהבגדים יהיו דחוסים. השיטה הזו מקטינה כ-50% מגודל הבגדים וחוסכת המון מקום במזוודה. השקית השקופה מאפשרת לראות במהירות מה יש בכל שקית מבלי לפתוח אותה.טיפ: כדאי לרשום בלורד עמיד על השקית את שם הילד ולאיזה יום מיועדים הבגדים.

 

 

  • מוצרי היגיינה כמו שמפו, סבון, משחת שיניים ומוצרי טיפוח אחרים ניתן לארוז בשקיות זיפ-לוק גדולות. טיפ: בנוסף לאריזה בשקית זיפ-לוק, עטפו כל בקבוק בניילון נצמד, בפרט את המכסה, כדי למנוע דליפות.
  • אריזת חטיפים ומזון לנסיעה: ניתן לחלק את החטיפים מראש לשקיות זיפ-לוק קטנות יותר לכל ילד, ולסגור היטב את השקיות כדי לשמור על הטריות. את השקיות נכניס לתיק האישי שהכנו לנסיעה.

 

 

  • צעצועים קטנים, משחקי קופסה וערכות יצירה ניתן לארוז בשקיות זיפ-לוק גדולות כדי למנוע אובדן חלקים ולשמור על הסדר. כך הילדים יוכלו ליהנות ממשחקים גם במהלך הנסיעה מבלי לחשוש מאיבוד חלקים קטנים. דבר דומה אפשר לעשות עם בובות ודמויות פלסטיק קטנות, חוברות הצביעה וטושים.

 

  • נעליים:  כדי לשמור על נעליים ולהימנע מלכלוך על הבגדים אפשר להכניס אותן לשקית זיפ-לוק, ואפשר גם לעטוף כל נעל בכובע ים שקוף, כמו אלו שיש בחדרי בית מלון. ניתן לקנות בכל סופר. שימושי וחסכוני.

 

 

קוביות או לא להיות

קוביות האריזה מגיעות במגוון גדלים וצבעים ונמכרות בדרך כלל כסט, בכל סטוק אזורי. ניתן לבחור קוביות בצבעים שונים לכל ילד, מה שמקל על זיהוי החפצים במהלך החופשה.

  • השתמשו בקוביות הגדולות יותר לאריזת בגדים. ניתן לגלגל את הבגדים במקום לקפלם, כך שהם תופסים פחות מקום ונשארים פחות מקומטים. אפשר לחלק חולצות ומכנסיים ניתן לקוביה אחת, בגדי שינה לקוביה אחרת, ובגדי ים לקוביה נפרדת. כמו עם שקיות הזיפ-לוק, לילדים קטנים אפשר להכין סט מושלם ומגולגל לכל יום ולהכניס בתוכו את הגרביים והלבנים לאותו היום.

 

 

  • היתרון של הקוביות הוא בהפרדה ובסדר שהן יוצרות בתוך המזוודה. כשמגיעים למקום האירוח ניתן פשוט לשלוף קובייה ולהניח אותה על מדף או בתוך ארון, וכך לחסוך את תליית הבגדים והוצאתם.

טיפ בונוס: בנוסף לקוביות ולשקיות הזיפ-לוק ניתן לרכוש סל כביסה מתקפל עשוי בד-רשת בעלות של 10 ₪. כשמגיעים למקום האירוח פותחים את הסל בפינת החדר, וכל בגד משומש / לא נקי נזרק לסל. בסיום החופשה מעבירים הכל לשקית גדולה ומכניסים למזוודה, וכשמגיעים הביתה – ישר למכונת הכביסה.

 

 

אמנם לארוז מזוודות זה החלק הפחות מהנה של החופשה, אך אין ספק שעם קצת תכנון מראש ואריזה חכמה אפשר להפוך את האריזה לקלה ונעימה יותר.

חופשה נעימה!

יש לכם טיפים משלכם? כתבו בתגובות.

תגיות:חופשה משפחתיתאריזהמזודותחופש גדולחופשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה