ספרים

"אמרתי לכם. זה ג'יהאד": צבי יחזקאלי משיק ספר ביכורים וספר ילדים

צבי יחזקאלי משיק ספר ביכורים "אמרתי לכם. זה ג'יהאד" - שלושים שנות סיקור מאוסלו ועד השבעה באוקטובר; וגם את "השקט שלפני המבול" - ספר ראשון מתוך סדרת ספרי ילדים על מאורעות השבעה באוקטובר

צבי יחזקאלי (צילום: מיכה לובטון)צבי יחזקאלי (צילום: מיכה לובטון)
אא

במשך 30 שנה מסקר צבי יחזקאלי את המזרח התיכון ואת הסכסוך הישראלי-פלסטיני בכובעו כעיתונאי ובסדרות הדוקומנטריות שיצר על האסלאם באירופה. בספר הביכורים שלו "אמרתי לכם. זה ג'יהאד" משרטט יחזקאלי, מי שנכח כעיתונאי וכמסתערב כמעט בכל אירוע חשוב בתקופה זו ואף התריע רבות על ההתנגשות הקרבה ובאה, אמירה שמתבהרת לכדי תמונה חדה וכואבת: זה ג'יהאד. אמרתי לכם. זו מלחמת דת.

בספרו לוקח אותנו יחזקאלי למסע מחוץ לתודעת המערב – אל תרבות השבט והאסלאם. שלא כמו בהתפלגות המוכרת לנו בין ימין לשמאל באולפני המלחמה שבטלוויזיה, מדובר בהבנת המרחב הערבי כפי שהוא מבין את עצמו ולא כפי שהעולם המערבי מבין אותו. 

בספר פורש יחזקאלי את השיחות שהיו לו עם יאסר ערפאת, ראש הרשות הפלסטינית; עם המחבל זכריה זביידי בג׳נין; עם ראש התנזים של הפת"ח, מרוואן ברגותי, איתו נפגש בכלא; ובעשרות חוויות ומפגשים שמסתכמים בתמונה רחבה ועמוקה שלא נכתבה עד כה ומסבירה כיצד הגענו למלחמת ה-7  באוקטובר. כלי הנשק שהכנסנו לעזה טבחו בנו. בחסות השקט שאליו שאפנו - קיבלנו מלחמה. הפחד מניצחון ומהפעלת כוח גרמו להפסד בכל מלחמותינו מאז יום כיפור 73'.

כיצד ייתכן שישראל, הרואה את עצמה כמעצמה מערבית, הופתעה ב-7 באוקטובר? מדוע צה"ל אינו מסוגל למגר קילומטר רבוע של טרור במחנה הפליטים ג'נין, זה שני עשורים? כיצד לא הפנמנו את הכלל הראשון בכל קרב והוא הצורך להבין מה האויב ‒ סינוואר, ערפאת או נסראללה ‒ מפעיל נגדנו?

 

"השקט שלפני המבול"

"השקט שלפני המבול" הוא הספר הראשון מתוך סדרה חדשה של ספרי ילדים אודות מאורעות מלחמת שמחת תורה ב-7 באוקטובר 2023, שכתב צבי יחזקאלי יחד עם אורי אדלר, ושאייר אורי לרמן. זהו ספר קומיקס בלשי המיועד לילדים אך גם לאלה שהם קצת יותר גדולים, המספר כיצד ברצועת הטרור עזה, במנהרות מתחת לפני האדמה, מתכוננים מחבלי החמאס למתקפת טרור נוראית על ישראל. צבי, ביחד עם כמה חברים, חושדים שזה מה שעומד להתרחש ומגלים תגליות ששירותי הביטחון בישראל לא ידעו עליהן.

יחזקאלי, יליד תש"ל (1970), גדל בירושלים ושירת כלוחם בצה"ל ובשירות הביטחון הכללי. הוא החל את  דרכו העיתונאית בגלי צה"ל, לאחר מכן שימש כראש הדסק לענייני ערבים בערוץ 13. נוסף על הסיקור היומיומי החדשותי, בסדרות הדוקומנטריות שצילם חשף יחזקאלי את האסלאם הרדיקלי באירופה. כיום הוא משמש כפרשן בכיר ומגיש התוכנית 'הערביסטים' בערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS. יחזקאלי מוסמך האוניברסיטה העברית בלימודי המזרח התיכון ובוגר בית הספר לתקשורת 'כותרת' של אוניברסיטת תל אביב. "אמרתי לכם. זה ג'יהאד" הינו ספרו הראשון.

הספרים זמינים לרכישה בלינק:  https://zviyehezkeli.com/

בקרוב תעלה לשידור בהידברות תוכנית ראיונות עם צבי יחזקאלי סביב ספרו החדש.

תגיות:צבי יחזקאליחמאסספריםג'יהאדחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה