חדשות בארץ

מות בני הזוג בגולן: צה"ל מתחקר מדוע לא בוצע יירוט

בצבא זיהו כי הטילים שנורו לעבר היישובים והבסיסים בגולן לא מוגדרים כ"מדוייקים". כיפת ברזל לא הופעלה. תושבים בצפון: "הפקרה"

זירת הפגיעה אתמול בגולן (צילום: Ayal Margolin/Flash90)זירת הפגיעה אתמול בגולן (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

צה"ל החל היום (רביעי) לתחקר את הסיבה לאי הפעלת מערכות ההגנה האווירית אתמול במטח הטילים אל רמת הגולן. כתוצאה מהמטח, שכלל כ-40 רקטות וטילים, נהרגו בעל ואישה, תושבי קיבוץ אורטל, נועה וניר ברנס.

על פי התחקיר הראשוני, בדיקת הטילים העלתה כי מה שפגע ברכבם של בניה זוג, בצומת נפח, זהה לטיל שהרג בשבוע שעבר את רס"ן במיל' איתי גלאה, שגם הוא שהה ברכב בזמן שנפגע.

על פי הבדיקה מדובר בטילים לא מדויקים שבהם עושה החיזבאללה שימוש. הם נורו מהגזרה המזרחית בדרום לבנון, חצו את אבצע הגליל לעבר הגולן וכלל לא יורטו.

חיזבאללה אישר כי הטילים שוגרו אתמול לעבר בסיס מפקדת האוגדה המרחבית 210 (נפח) שסמוכה לעין זיוון. במקרה שבו נפל רס"ן גלאה מדובר על שיגור לעבר בסיס צה"ל ברמת הגולן.

מטה "נלחמים על הצפון", המייצג מאות משפחות של מפונים ותושבי הצפון, פרסם הודעה בעקבות הודעת צה"ל על קיום התחקיר. על פי המטה, "מדובר בהפקרת חיי אדם. שוב ושוב אנחנו רואים בכאב את המדיניות הקשה של מגננה ללא שום ניסיון להרתעה והתקפה, מדיניות שפוגעת באופן אנוש במדינת ישראל ובכל אחד ואחד מתושביה. לצערנו, כעת קיבלנו תזכורת כואבת לדבר הקשה הזה, כאשר התברר שהרקטות שגרמו להרג זוג הורים אמש בגולן לא יורטו בעקבות אותה מדיניות. הגיע הזמן לעבור מהגנה להתקפה, ולהתקדם לעבר ההכרעה. ראש הממשלה, הרמטכ"ל, ושר הביטחון, קחו אחריות על הצבא וחיי האזרחים, שנו באופן מיידי את מדיניות היירוטים, ואת תפיסת ההגנה שלא בשבילה אנחנו מפונים מהבית כבר שמונה חודשים. זה הזמן למלחמה בצפון!".

תגיות:תחקיר צה"להרוגים בגולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה