חדשות בארץ

מילואימניקים לחברי הכנסת: "חובה להגיע להכרעה במלחמה!"

פורום "המילואמניקים - דור הניצחון" ערך כנס מיוחד בנושא "רוח הניצחון 2024" במטרה לדרוש הכרעה במלחמה בצפון ובדרום. בכנס השתתפו מג"דים ולוחמים, שרים וח"כים, פצועי צה"ל ומשפחות שכולות

(צילום: יח"צ)(צילום: יח"צ)
אא

 

ביוזמת פורום "המילואמניקים - דור הניצחון", נערך היום (רביעי) בכנסת כנס מיוחד, בנושא "רוח הניצחון 2024". המטרה:  לדרוש הכרעה במלחמה בצפון ובדרום. בכנס השתתפו מג"דים ולוחמים, שרים וח"כים, פצועי צה"ל ומשפחות שכולות.

רס"ן במיל' גלעד אך, יו"ר "המילואימניקים- דור הניצחון" ויוזם הכנס, אמר כי היה חשוב לקיים את הדיון בכנסת: "מעולם לא גויסו למעלה מ-300 אלף חיילי מילואים, נתח משמעותי מהאוכלוסייה ולמעשה נוצר מצב של שני יקומים מקבילים: מצד אחד, תחושה של עוצמה, מסוגלות ולמות למען המדינה. מצד שני, כמ"פ, יצאתי הביתה וקיבלתי את היקום המקביל עם מריבות טיפשיות, אדישות ואטימות למה שקורה בשדה הקרב. לכן הקמנו תא ארגון 'דור הניצחון' כדי לשמש פה למילואימניקים, לשדר את העוצמה והמסוגלות למקבל ההחלטות ולעצור את האויב".

הדרישה המרכזית שהציגו חברי הפורום לחברי הכנסת היא "לא לחזור לאסטרטגיית הסבבים הבלתי נתפסת בעזה, ולא לשתוק מול החיזבאללה בצפון".

סא"ל תומר ברוק, מג"ד 8149, נשא דברים ואמר לנוכחים: "אנחנו לא בכיוון. צריך הכרעה ברורה. יש משבר אמון קשה בין תושבי ישראל להנהגה וחשוב שידברו עם העם. אני יודע מתי אני יורד לעזה אבל מה קורה אחרי זה? אנחנו צריכים לדעת מההנהגה מה התוכנית, מה המדיניות, כדי שנגיע להכרעה. בהמשך נותקף מכל הגזרות במקביל. אם חשוב לנו עתיד הילדים שלנו - צריך לנהוג בהתאם. לא תמונת ניצחון או תחושת ניצחון, אלא ניצחון".

מעוז שוורץ, מג"ד 7007, הוסיף: "אני מאוד מודאג ממפקדים לשעבר שמדברים בזמן שאנחנו נלחמים מבית לבית. אני תופס את הראש. כוחות המילואים מרגישים מתי הצבא מסתער קדימה ומתי פחות ומגיבים לזה. ככל שיש התקפיות - רוח הקרב של הלוחמים מגיבה לזה בהלימה".

חבר הכנסת אריאל קלנר (הליכוד) מיוזמי הכנס, השיב כי "רוח הניצחון שמביאים המילואמניקים היא תנאי הכרחי לניצחון. גבורת חיילי צה"ל והמילואימניקים בפרט, לא רק מביסה את האויב בשדה הקרב, היא הכרחית לגבורה בעורף כדי שהמחויבות הקיומית שלנו לניצחון לא תתמסמס. אני באופן אישי, יחד עם חבריי, אמשיך להיאבק למען הלוחמים ולחיזוק ממשלת ישראל, להמשיך בגבורה עד הניצחון".

אבי דיכטר אמר בדיון כי מבחינתו היה נכון לצאת למלחמה בעזה כבר לפני עשור, כשהחמאס היה פחות חזק. "אמרתי כבר אז שזה לא יהיה רק כמה חודשים, זו מלחמה שונה מול טרור עם יכולות צבאיות, זה יהיה סיפור ארוך ואנחנו רק בשלהי יעד השמדת תשתיות הטרור הצבאיות, זה לא השמדת הטרור".

באשר לשיטת הלחימה ציין השר כי בלחימה בטרור אי אפשר לנצח בתקיפות אוויריות בלבד: "הדרג המדיני מבין שברצועת עזה נצטרך לסיים אחרת לגמרי. ההיסוס מול מחבלים זה הדבר הכי מסוכן שאני מכיר. עדיף שהאימהות שלהם יבכו ולא האימהות שלנו".

לגבי לבנון אמר השר דיכטר כי הסיפור שם שונה: "אי אפשר לומר שמדינת לבנון לא בעניין. צריך לעשות הערכת מצב של איך יוצאים מהמשבצת של מדינת ישראל מול חיזבאללה על אדמת לבנון. אין חסינות ללבנון".

לדבריו, איראן ביצעה מהלך דרמטי בחודש אפריל נגד ישראל והברית שלה עם רוסיה, שממוקמת בסוריה. "יש ציר איראני-רוסי שמתחדד באוקראינה, שם איראן היא ספק הנשק של הרוסים. הכל מאוד עדין וישראל לא מותחת את החבל מול ארה"ב, כדי שמועצת הביטחון לא תעצור את המלחמה בעזה".

השר עמיחי שיקלי, שהשתתף בדיון, אמר כי "כולנו מבינים שבתום השלב העצים יש שלב של בט"ש. לכן, צריך להתייחס לרצועה כמו אל יו"ש, עם חופש מוחלט לצה"ל. זה ייקח עוד שנה-שנתיים של בט"ש אינטנסיבי עד הניצחון, דומה למבצע 'חומת מגן'. במבט קדימה, הכי קריטי זה הנושא ההומניטרי. יש ויכוח בצמרת, יש התנגדות בצבא מממשל צבאי מלא".

ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת חוץ וביטחון: "מיד אחרי 7.10 תושבי שדרות אמרו שיחזרו בתנאי אחד, שלא יהיה ממ"ד בבית. המטרה לא לבנות ממ"דים פחות חדירים אלא שלא נצטרך לבנות ממ"דים. כשיהיה קונצנזוס רחב, המעשים יבואו. הנהגה אמיצה צריכה לוודא שאנשים הולכים אחריה. כשיש פער בין הנהגה לאנשים בשטח אין מעשים ואין השגת מטרה. צריך לוודא שאנחנו יודעים לסחוב אחרינו עוד אנשים".

תגיות:כנסתכנס בטחוןפורום "דור הניצחון"

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה