חדשות בארץ

קצין בחיל האוויר מודה: "הסרבנות לפני המלחמה פגעה לנו בכשירות"

סא"ל יניב אבן, מפקד ביה"ס לבקרה אווירית ופיקוח טיסה, דיבר בכנס טכנולוגיות למידה, והביע דעתו על התבטאויות של טייסי מילואים ואנשי צבא טרם המתקפה על יישובי העוטף

אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

לראשונה מאז מתקפת הטרור שביצעו מחבלי חמאס על יישובי העוטף, קצין בחיל האוויר מודה שגל הסרבנות שקדמה לאירועים, פגעה בכשירות של החיל. כך חושף היום (רביעי) פרשן חדשות 12, עמית סגל.

הקצין, סגן אלוף יניב אבן, המשמש מפקד בית הספר לבקרה אווירית ופיקוח טיסה, נשא דברים השבוע בכנס טכנולוגיות למידה בחולון ואמר בין היתר כי "לאחר הטבח היו משרתי מילואים רבים בתפקידים רגישים בחיל שהיו במצב של חוסר כשירות".

אבן סיפר כי במסגרת תפקידו הוא אחראי על הכשרת שני מערכים בעלי השפעה דרמטית. הראשון – הגנה על שמי המדינה והשני – תיאום המרחב האווירי, כך שמטוסים רבים וכלי טיס יוכלו לפעול בתאי שטח קטנים יחסית.

לדבריו, "ברגע שעובר קצת זמן, אתה מבין שההדרכה צריכה לקרות ומהר. למעשה אחרי 7 באוקטובר נגענו בבית הספר בתחום שלא היה קודם – כשירות. עד אז עשינו רק הכשרה. לקחנו אדם שלא יודע את המקצוע ולימדנו אותו. סביב המחאה החברתית, המשפטית, אנחנו נמצאים עם מילואימניקים לא מעטים, שלא כשירים למשימה. אנחנו צריכים מהר מאוד לבנות להם קיט הכשרה, שמבוסס על הידע שלמדנו במלחמה, ולהכניס אותם אחד אחרי השני".

סא"ל אבן הוסיף כי "נקודת הפתיחה ללמידת הלקחים היא הכישלון. אנחנו כצבא חד משמעית נכשלנו". על פי סגל, הפרשנות לדברים היא כי הם "עומדים בניגוד למסר של הצבא, לפיו לא הייתה פגיעה בכשירות בחיל האוויר, הן לפני המלחמה הן במהלכה".

ארגון "טייסים ולוחמים נגד סרבנות" הגיב הערב לדבריו של אבן: "דבריו המטרידים של סא"ל יניב אבן מאשרים את מה שטענו לאורך כל הדרך - הסרבנות ההרסנית שקדמה למלחמה פגעה באופן חמור בכשירות חיל האוויר וביכולת ההגנה על אזרחי ישראל. הודאתו, שנאמרה ביושרה רבה, כי 'אנחנו כצבא חד משמעית נכשלנו', מוכיחה שהפילוג והסרבנות שזרעו ארגונים קיצוניים תרמו ישירות לפגיעה ביכולת המבצעית של צה"ל ערב המלחמה".

"אנו דורשים חקירה מקיפה של הקשר בין הסרבנות לבין הפגיעה בכשירות הצבאית, והעמדה לדין של האחראים להסתה ולפגיעה בביטחון המדינה. בשעה קשה זו, עלינו להתאחד ולחזק את צה"ל ואת כוחות הביטחון. אנו קוראים לכל אזרחי ישראל להתייצב לצד צה"ל ולדחות בשאט נפש כל גילוי של סרבנות או פגיעה במערכת הביטחון".

תגיות:סרבנותחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה