חדשות בריאות

אם לא נדבקתם עד היום בקורונה, אתם חייבים לקרוא את זה

מחקר של בבריטניה גילה כי קבוצות מסוימות נדבקות בקלות מהנגיף ולעומת זאת – אחרות לא נדבקו עד כה. הסיבה: אם יש לכם את הגן הזה, כנראה שאתם חשופים פחות לאפשרות להידבק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם לא נדבקתם בקורונה עד עכשיו, כנראה שיש לכך סיבה טובה: מחקר חדש שערך אוניברסיטת קולג' לונדון, יחד עם מכון וולקאם סנגר ואימפריאל קולג' לונדון בבריטניה, בחן מדוע יש קבוצה מסוימת באוכלוסיה שמעולם לא נדבקה בנגיף?  

משתתפי המחקר נחשפו בצורה מכוונת ואמיצה לנגיף SARS-CoV-2 שגורם למחלת הקורונה, דרך תרסיס לאף. הם נותרו בהסגר ונלקחו מהם דגימות קבועות כדי לבחון את תגובתם לנגיף. החוקרים אספו דגימות דם מ-16 מתנדבים, בטרם החשיפה לנגיף.

לפי תוצאות המחקר, למרות שאותם מתנדבים נחשפו למינון דומה של הנגיף ובאותה צורה, אך לא כולם נדבקו. 6 מתוך 16 מתנדבים התמודדו עם תסמינים קלים ונמצאו חיוביים מספר ימים, אך ההשפעה הייתה קלה – הצטננות. הם נקראו על ידי החוקרים בשם "קבוצת ההדבקה המתמשכת".

3 מתוך 10 המתנדבים האחרים, פיתחו הדבקה בינונית. הבדיקות היו חיוביות לסירוגין, והתסמינים מוגבלים. הם שויכו ל"קבוצת ההדבקה החולפת". 7 המתנדבים שנותרו נותרו שליליים ולא פיתחו שום תסמין. אותם מתנדבים שויכו לקבוצת "ההדבקה הנמנעת".

במחקר נבדקו לעומק נתוני המתנדבים בשלוש הקבוצות ואותרו דפוסים שונים. החוקרים בדקו את זמני התגובה התאית שלהם וגילו כי אצל אלה שהודבקו באופן זמני נראתה הצטברות חזקה ומיידית של תאי חיסון, אולם בקבוצה ההדבקה המתמשכת נראתה תגובה שנמשכה חמישה ימים, מה שאפשר את השתלטות הנגיף. אז מה גרם לאחת הקבוצות להיות חשופה פחות? הם איתרו אצלם גן בשם HLA-DQA2 שנמצא ברמה גבוהה יותר אצלם ולכן הם לא פיתחו הדבקה מתמשכת. הגן הזה, לטענתם, מגן מפני קורונה. 

תגיות:בריאותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה