חדשות בעולם

בעל בית קפה בווייטנאם למשפחה חרדית: "יש כניסה לחתולים ולכלבים, אך לא ליהודים"

האנטישמיות מרימה את ראשה גם במקומות שאף אחד לא חשב עליהם: זוג חרדי תיעד בעל בית קפה מקומי מפגין רוע, וזאת אף שכלל לא ישבו במסעדה. האב סיפר: "זו לא גרמניה בשנת 1938. חמאס הצליח לשטוף את האידיאולוגיה הרדיקלית שלו בווייטנאם"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האנטישמיות בעולם ממשיכה להרים את ראשה. אפשר לראות את העלייה במספר התקריות האנטישמיות בארה"ב וגם באירופה, אבל מי היה מאמין שזה יגיע עד וייטנאם הרחוקה?

בעל בית קפה במדינה סילק משפחה חרדית שהגיעה למקום, והודיע להם כי הוא מוכן "לשרת חתולים וכלבים, אך לא יהודים". האירוע הזה פורסם ברשתות החברתיות על ידי דניאל נמדר ורעייתו רייזל. השניים פרסמו תיעוד שמציג בעלים של בית קפה מקומי, שזועם על בני המשפחה ללא סיבה לאחר שעברו במקום. המשפחה, חשוב לציין, לא אכלה כמובן בבית הקפה, מטעמי כשרות, והיא עברה שם במקרה, על מנת לצלם באזור.

"החנות שלי לא מקבלת בברכה אנשים מהמדינה שלך", צעק בעלי בית הקפה על הבעל. "אנחנו רק מקבלים בני אדם. אפילו חיות, הכלב והחתול. לא יהודים". בהמשך, הוא סירב להגיב כשנשאל אם הוא לא רואה ביהודים בני אדם. כמו כן, הוא ביקש מהילד בן ה-3 להוריד את הכיפה שעל ראשו, מפני ש"ישראל תשלח פצצה".

הזוג כתב בחשבון האינסטגרם שלו, שאחריו עוקבים כ-200 אלף איש: "זו לא גרמניה בשנת 1938. מדובר בבעל חנות 'פרו פלסטיני' בווייטנאם אתמול". האב דניאל הוסיף: "אתם אומרים שאנטי ציונות זה לא אנטי יהודים? הגענו לפסי הרכבת המפורסמים בהאנוי לצילומים, כשבעל חנות 'פרו פלסטיני' החל לאיים על ילדינו, ברגע שראה את הכיפה של מנדל. בכנות, זה היה ממש טראומתי שהילדים שלנו חוו משהו כזה. איך מסבירים לילד בן 3 למה הוא היה עד? איך מסבירים אנטישמיות לילד כל כך קטן? שמישהו לא אוהב אותו בגלל הדרך שבה הוא נולד. היו לנו הרבה שיחות ביחד אחר כך, וזה פשוט עשה אותי כל כך עצוב, שילד בן 3 נאלץ לחוות אכזריות כזו".

"חמאס הצליח לשטוף את האידיאולוגיה הג'יהאדיסטית הרדיקלית שלו לבעל חנות אקראית בווייטנאם", הוסיף הבעל. "זה כל כך פתטי שאנשים נפלו בזה. אני חייב לומר שזו הייתה החוויה האנטישמית היחידה שחווינו כאן. כל השאר ברחבי המדינה היו כל כך ידידותיים למשפחה שלנו".

תגיות:בית קפהאנישמיותווייטנאם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה