חדשות בארץ

העסקה נחשפת | דיווח: ישראל וחמאס הסכימו - אף אחד מהם לא ישלוט ברצועה

ישראל וחמאס הסכימו לאחד מפרטי העסקה: הרצועה תנוהל בשלב השני על ידי כוח בינלאומי, שיכלול את ארצות הברית, מדינות ערב המתונות, ואלפי שוטרים מטעם הרשות הפלסטינית

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

ישראל וחמאס סיכמו שבשלב השני של העסקה אף אחת מהן לא תשלוט בעזה, והיא תנוהל על ידי כוח בינלאומי  - כך דווח הבוקר (חמישי) ב'וושינגטון פוסט' האמריקני.

על פי הדיווח, הכוח הבינלאומי יכלול את ארצות הברית, מדינות ערב המתונות, וככל הנראה גם כ-2,500 שוטרים וחיילים מטעם הרשות הפלסטינית.

גורם בכיר בממשל האמריקני צוטט בעיתון באומרו כי הושגו הסכמות לגבי מסגרת העסקה לשחרור חטופים והפסקת אש והדיונים מתמקדים כעת בפרטים שיאפשרו את הוצאתה לפועל.

לדבריו, פריצת הדרך התאפשרה לאחר שחמאס ויתר על דרישתו לערבות בכתב לסיום מוחלט של המלחמה.

חמאס הסכים למצב שאם המגעים יימשכו יותר משישה שבועות מביצוע השלב הראשון - הפסקת האש תימשך כל עוד הם מתקיימים. בישראל, אגב, חוששים שבארגון הטרור ינצלו את התנאי הזה כדי למשוך את השיחות ללא תכלית ובכך לייצר מצב שבו הפסקת האש נמשכת גם אם העסקה לא מתקדמת לשלב הבא.

הגורם הוסיף והדגיש כי למרות השגת סיכום על מסגרת העסקה, היא עדיין רחוקה מחתימה, וייתכן שיידרשו עוד שבועות ואף חודשים כדי להגיע לנוסח שיהיה מקובל על ישראל ועל חמאס.

תגיות:חמאסישראלעסקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה