חדשות בעולם

"כאפיות, החוצה": המדינה הערבית הזאת מגרשת סטודנטים פרו פלסטיניים

מחאות אנטי ישראליות לא מתקיימות בשטחה, הסטודנטים הוזהרו מלהביא איתם סמלי מחאה ואיחוד האמירויות ממשיכה במסחר רגיל עם ישראל. כל מה שלא חשבתם על המדינה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בזמן שמדינות ערביות רבות מחריפות את הצעדים שלהן נגד ישראל ומקיימות הפגנות רבות, ישנה מדינה ערבית אחת שלא ממש עושה חשבון לסטודנטים שלה, ומגרשת אותם מהמדינה בכל פעם שהם מעזים לצאת נגד ישראל. איחוד האמירויות, שנמצאת בקשרי ידידות איתנו, גירשה סטודנטים שצעקו "לשחרר את פלסטין", עצרה מחאות נגד ישראל, אסרה לחבוש כאפיות ואפילו ממשיכה ביחסי מסחר רגילים עם ישראל. כיום, גם הסיקור של המלחמה מאוזן יחסית.

תחקיר של סוכנות הידיעות איי-פי מצא כי בשונה מרוב המדינות הערביות, שבהן ישנה שנאה גדולה לישראל והתקשורת שבהן מייצגת את דעות חמאס, באיחוד האמירויות, שלה קשרים טובים עם ישראל, הדברים עובדים אחרת. המדינה אמנם קראה להפסקת אש ושלחה סיוע הומניטרי לרצועה, ועדיין – היא מתנגדת לאמירות נגד ישראל, ולא הצדיקה מעולם את אירוע הטבח.

בטקס הסיום של אוניברסיטת ניו יורק באבו דאבי, קיבלו הסטודנטים הודעה שלא לשאת סמלים פלסטיניים. ההוראה הזאת תקפה גם למעונות המגורים. סטודנט ירדני הגיע עם כאפיה שחורה וצעק בגנות ישראל, ולכן גורש מהמדינה אחרי מספר ימים. חמישה סטודנטים אחרים גורשו בגלל פעילות נגד ישראל.

הטיסות היומיות לישראל נמשכות כרגיל, ובכנסים בינלאומיים בחסות האו"ם, שהתקיימו באבו דאבי, מנגנוני הביטחון השגיחו מקרוב משום שאפשרו לערוך שם מחאה. בפסטיבל קומדיה שנערך לאחרונה במדינה, דרשו הסדרנים מהסטודנטים להוריד את הכאפיות.

תגיות:סטודנטיםאנטישמיותפרו פלסטיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה