חדשות בארץ

שבוע לפני הכניסה לתפקיד: עיכוב במינוי המפכ"ל החדש

ניצב אבשלום פלד, סמפכ"ל המשטרה, הוא מועמדו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. היועמ"שית קראה לערוך לו שימוע, בין היתר עקב חקירת מח"ש בעברו

ניצב אבשלום פלד (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)ניצב אבשלום פלד (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, קראה היום (חמישי) לערוך שימוע לניצב אבשלום פלד, כיום סגן המפכ"ל, ומי שמועמד להתמנות למפקד הבא של משטרת ישראל.

מיאה הגישה חוות דעת לוועדה למינוי בכירים, בעניין מינויו הצפוי של פלד לתפקיד, וטוענת כי "נפל פגם" בהתנהלותו של הקצין, אותו מעוניין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למנות למפכ"ל. יש לציין כי ביום רביעי הבא עתיד המפכ"ל המכהן, רב ניצב קובי שבתאי, לסיים את תפקידו.

בחוות הדעת התייחסה מיארה לחקירת מח"ש שנוהלה נגד ניצב פלד בשנת 2015, על חריגות בניה בביתו. למרות שהחקירה לא הובילה לכתב אישום, אמרה היועמ"שית כי תפקיד המפכ"ל אמור לשמש כדוגמה ומופת ומחקירת מח"ש עולה כי "עלו פגמים בהתנהלותו". היא העבירה את חוות דעתה לוועדת גרוניס, העוסקת בבחינת מינויי בכירים בשירות המדינה, וקראה לערוך מעין הליך של שימוע לפלד, כדי לעמוד על תשובותיו באשר לממצאים והתלונות שהוגשו נגדו.

יש לציין כי בתום אותה חקירה של מח"ש, הומלץ שלא לקדם את פלד בדרגה אולם המפכ"ל באותה עת, רוני אלשייך, החליט לקדמו ולעלותו בדרגה.

פלד התייצב לפני שבוע וחצי לדיון בוועדה למינוים, השיב לשאלות של חברי הוועדה ואמר כי "אני זה שיזמתי את הבדיקה, ככה קניתי את הבית. זה לא היה פלילי ונגמר בהערת מפקד. הסכמתי לכך כדי לסיים את העניין הזה".

גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהמליץ לפני חודשיים על מיניו של פלד לתפקיד המפכ"ל, אמרו כי "חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה בעניין מועמדות ניצב פלד לתפקיד המפכ"ל הודלפה בחלקה לידי התקשורת, אבל עד לרגע זה כלל לא הועברה לשר. נזכיר: הבקשה לחוות דעת בעניין המפכ"ל המיועד הוגשה ליועצת על ידי השר עצמו, כבר לפני למעלה מחודש".

בן גביר כתב בהחלטתו לפני חודשיים כי: "ניצב אבשלום פלד הוא האיש המתאים להוביל את משטרת ישראל. פלד הוא קצין בעל ניסיון עשיר, מקצועי וחד. ניצב פלד הוא לוחם למען המדינה והוא איש ניהול שיצעיד את המשטרה קדימה. זו ההזדמנות להודות עמוקות למפכ"ל המכהן יעקב שבתאי שהמדינה חבה לו על ארבעים שנות שירות ולוחמה למען עם ישראל".

ביום ראשון הקרוב הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים, שאחראית לוודא את טוהר המידות במינויים שכאלו ולוודא שלא נפל בהם פגם, תתכנס לדיון נוסף. בוועדה, המכונה ועדת גרוניס על שם העומד בראשה, נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, נגבו שלל עדויות – מפלד עצמו, דרך השר בן גביר שטען שהמינוי ראוי, המפכ"ל היוצא שבתאי שאמנם שיבח את פלד אך קרא לשמור על המשטרה א-פוליטית וכן המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך – מי שקידם את פלד לדרגת ניצב, חרף המלצת המחלקה לחקירות שוטרים שלא לעשות זאת. 

תגיות:מפכ"ל המשטרהאבשלום פלד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה