חינוך ילדים

שיטתו של הרב שטיינמן זצ"ל: איך להחזיר את הטעם בלימוד לילדים?

כמה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מתרכזים בחיצוניות ושוכחים להסתכל פנימה, אל הלב של הבית שלנו? ומה הקשר בין שלום בית ללימוד של הילדים?

אא

מי מאיתנו לא מצא את עצמו מתמודד עם קשיים בחיים, במיוחד כשמדובר במשפחה ובחינוך הילדים? בייחוד לפני כניסת שבת, כשאנו מתכוננים לרגעי הקדושה והשקט, יכולים לעלות על פני השטח אתגרים וחששות. הנה סיפור על יהודי אחד שנאלץ להתמודד עם קושי לא קטן - בנו החמישי איבד את הטעם בלימוד, והמפגש עם הרב שטיינמן שינה לו את החיים.

יום שישי לפני כניסת שבת, יהודי ביקש להיכנס לרב שטיינמן: "יש לי חמשה בנים, והבן החמישי איבד טעם בלימוד". היהודי היה מודאג ומתוסכל. הוא לא ידע איך להתמודד עם המצב ומה יכול היה לגרום לכך שבנו, שהיה בעבר לומד במסירות, איבד את החשק והעניין בלימוד תורה.

הרב שטיינמן, ברוגע ובחכמה, הביט בו ואמר: "כנראה פגעת במישהו, ויתכן אף באחד שקרוב אליך, כמו אשתך, וזו כבר סיבה שהבן יאבד טעם בלימוד". היהודי נדהם לשמוע את הדברים, אך לא יכול היה להתעלם מהאפשרות שהרב צדק. הוא החל לחשוב קצת פנימה, לחיי הבית הפרטיים שלו, לתקופות האחרונות וליחסיו עם אשתו.

 

מה הקשר בין שלום בית להצלחת הילדים בלימוד?

כמה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מתרכזים בחיצוניות ושוכחים להסתכל פנימה, אל הלב של הבית שלנו? הילדים שלנו רואים ומרגישים הכל, ומצב רוחם והצלחתם בלימוד תלויים לא פעם בשלום הבית ובאווירה שהם סופגים.

הדברים של הרב הם תזכורת חשובה לכך שהאווירה בבית משפיעה ישירות על ילדינו. כשיש שלום בית ואהבה בין בני הזוג, זה מקרין על הילדים ונותן להם כוח ושקט נפשי להתמיד בלימודיהם ולכן שווה מאד להשקיע בזוגיות! כשיש בעיות בלימוד, כדאי לעצור ולבדוק האם ישנם גורמים פנימיים שמשפיעים. אולי פגענו באהובינו מבלי לשים לב, ואולי הגיע הזמן לתקן ולבנות מחדש את הגשרים בבית.

 

איך נתחיל את השינוי בבית שלנו כדי לראות את ילדינו מצליחים?

בואו ניקח את הסיפור הזה כקריאה לפעולה, להתחיל את השבוע הבא עם תחושת אחדות, אהבה והבנה בבית, וכך נזכה לראות את ילדינו פורחים ומצליחים בלימודיהם ובחיים.

הרב יוחי דנחי הוא מרצה, מנהל קרן ההשקעות הפרטית"NextMoves" ותומך רגשי רב תחומי המומחה ליצירת שינויים מהירים, יציאה מחרדות, חינוך וזוגיות - שיטת "מנצחים".

תגיות:הצלחההרב שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה