חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: משרד המשפטים האמריקני חוקר את פשעי חמאס

החקירה עוסקת בתקיפות שביצעו מחבלי ארגון הטרור על יישובי העוטף ובמימון שקיבלה ארגון כדי לבצע את המתקפה. במסגרת החקירה רואיינו חטופים משוחררים, שורדים ובני משפחות של אזרחי ארה"ב שנחטפו או נרצחו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד המשפטים של ארה"ב מקיים בחודשים האחרונים חקירה המתמקדת בפשעי הטרור של חמאס בטבח ביישוביה עוטף בשמחת תורה. כך דיווחה (חמישי) רשת החדשות בלומברג. במסגרת החקירה תושאלו חטופים משוחררים, שורדי הטבח ובני משפחות של חטופים ונרצחים. המטרה העיקרית של החקירה היא להתחקות אחר מקורות המימון של חמאס.

בחקירה נוטלים אנשי התביעה הפדרלית וכן סוכני ה-FBI. היא החלה בעקבות דרישה מצד בני משפחות של אזרחי ארה"ב שנחטפו או נרצחו. בין השאר, נבדק אילו מדינות תמכו בחמאס, לרבות איראן וקטאר. סוגיה נוספת שנבחנת היא אם ובאיזה אופן הצליח להגיע לחמאס כסף הקשור למוסדות כלכליים בארה"ב.

כזכור, באחרונה הטיל משרד האוצר האמריקני סנקציות נגד גורמים שונים בחמאס, לרבות בכירים, ונגד מקורות מימון שונים של ארגון הטרור. לפני שבועיים הוגשה גם תביעה על ידי הליגה נגד השמצה נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה ונטען כי הן סיפקו חמאס תמיכה שאפשרה לו לבצע את הטבח. התביעה, שכוללת יותר מ-100 תובעים, דורשת פיצוי כספי בהתאם לחוקים הפדרליים בארה"ב.

תגיות:FBIארה"בחקירה נגד חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה