חדשות בארץ

לשכת ראש הממשלה: ראש השב"כ ימשיך בשיחות לקידום עיסקת החטופים

לשכתו של בנימין נתניהו הודיעה כי רונן בר יצא הערב למצרים בראש משלחת ישראלית. גורם מדיני: "עדיין ישנם הפערים מול חמאס"

ראש השב"כ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)ראש השב"כ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

לשכת ראש הממשלה פרסמה הערב (חמישי) הודעה לפיה "משלחת המשא ומתן שבה הלילה מדוחא, מפסגה מרובעת עם המתווכות. במפגש דנו בפרקי העסקה להשבת החטופים והדרכים ליישום המתווה, תוך הבטחת כל יעדי המלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר פגישות עם צוות המו"מ. משלחת בראשות ראש השב"כ, יחד עם נציגי צה"ל, עתידה לצאת הערב לקהיר להמשך השיחות".

הקבינט המדיני ביטחוני עתיד לקיים הערב דיון, ולהתעדכן בפרטים עליהם שוחח אתמול ראש המוסד דדי ברנע, עם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני וראש ה-cia, ווליאם ברנס. גורם מדיני הגיב לחדשות 12 ומסר כי "הפערים מול חמאס עדיין רבים".

בינתיים, חמאס פרסם הודעה הערב וטען כי "ישראל מעכבת את המגעים לעסקה להפסקת אש ברצועה ולשחרור החטופים. טרם התבשרנו על ידי המתווכים בדבר חדש בנוגע למשא ומתן. ישראל ממשיכה במדיניות הסחבת שלה כדי להרוויח זמן, במטרה לסכל את סבב השיחות הזה - כפי שעשתה בסבבים הקודמים".

בחדשות 12 דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב לשרים כי "עומדים על 4 העקרונות לעיסקה - שליטה בפילדלפי, חזרה למלחמה אחרי, אין מחבלים בצפון הרצועה, כמה שיותר משוחררים בשלב הראשון".

בארה"ב דווח כי ישראל וחמאס סיכמו שבשלב השני של העסקה אף אחת מהן לא תשלוט בעזה, והיא תנוהל על ידי כוח בינלאומי. על פי ה"וושינגטון פוסט" האמריקני, כוח בינלאומי שיכלול את ארצות הברית, מדינות ערב המתונות, וככל הנראה גם כ-2,500 שוטרים וחיילים מטעם הרשות הפלסטינית, הוא שישלוט ברצועה בתחילת שלב השיקום.

גורם בכיר בממשל האמריקני צוטט בעיתון באומרו כי הושגו הסכמות לגבי מסגרת העסקה לשחרור חטופים והפסקת אש והדיונים מתמקדים כעת בפרטים שיאפשרו את הוצאתה לפועל. לדבריו, פריצת הדרך התאפשרה לאחר שחמאס ויתר על דרישתו לערבות בכתב לסיום מוחלט של המלחמה. חמאס הסכים למצב שאם המגעים יימשכו יותר משישה שבועות מביצוע השלב הראשון - הפסקת האש תימשך כל עוד הם מתקיימים.

מה כוללת העסקה?

בשלב הראשון הפסקת אש בת שישה שבועות, שבמהלכה יתקיים משא ומתן להמשך השלבים. חמאס ישחרר -32 או 33 חטופים, בהם קשישים, פצועים וחולים - בתמורה לשחרור מאות מחבלים.

בשלב השני, שישראל דורשת שלא יימשך מעבר לשישה שבועות, צה"ל ייסוג מאזורים מאוכלסים לעבר הגבול המזרחי של הרצועה. ישוחררו יתר החטופים החיים - הגברים והחיילים.

בשלב האחרון יחל שיקום רצועת עזה ויוחזרו גופות חטופים שהוחזקו בידי חמאס. ב-N12 דווח כי , ישראל מוכנה לאפשר חזרה של עזתים לצפון הרצועה - תחת הבטחה שלא יחזרו מחבלים חמושים. ישראל ביקשה מארצות הברית לחתום על ערבות, שאם מחבלים חמושים אכן יחזרו זו תיחשב להפרה ברורה של ההסכם, וצה"ל יוכל לשוב להילחם.

תגיות:רונן ברעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה