חדשות בארץ

תם המאבק: הכיתוב "הי"ד" נכתב על המצבה של סרן יודקין

לאחר ששר הביטחון יואב גלנט הודיע בשבוע שעבר שהוא מקבל את ההמלצה לאשר את שינוי הכיתוב על מצבות חללים, התווסף הכיתוב על מצבת החלל. 12 משפחות נוספות נענו בחיוב לבקשה דומה

המצבה המעודכנת (צילום: באדיבות המשפחה)המצבה המעודכנת (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

הכיתוב "הי"ד" נוסף על מצבתו של הלוחם סרן ישראל יודקין, שנפל בקרב ברצועת עזה ומשפחתו ניהלה מאבק למען כתיבת הביטוי על מצבתו. היום (חמישי) הודיעה המשפחה על גילוי המצבה החדשה והמעודכנת ומסרה: "בזכות המאבק האותיות הי"ד יוכלו להתווסף לכלל מצבות הנופלים מקום המדינה. תודה לכל עם ישראל. תודה לכנסת ישראל. תודה לתקשורת. משפחת יודקין מודה לכם. עם ישראל חי".

בנוסף, ועדת החוץ והביטחון אישרה היום רשמית את תקנות בתי הקברות צבאיים, שיאפשרו מעתה לקרוב המשפחה לבקש כי יצורפו צירופי האותיות "הי"ד". ארבעה חברי כנסת תמכו באישור התקנות מול ח"כ אחד שנמנע (ח"כ אלעזר שטרן).

כזכור, בשבוע שעבר צוות הייעוץ המשפטי לוועדה הזכיר כי מאז מלחמת לבנון הראשונה גברו בקשות משפחות שכולות לשינוי הכיתוב האחיד על המצבה. לאחר התפתחויות משפטיות, לאור מספר עתירות לבג"ץ בנושא, נקבע באחרונה כי יש לתקן בחקיקה את חוק בתי הקברות הצבאיים.

בתחילת החודש שר הביטחון יואב גלנט אימץ את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל, בעניין הוספת הכיתוב למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, אם משפחותיהם יבקשו זאת.

לפני כן המליצה המועצה הציבורית להנצחת החייל, בראשות פרופ' שלמה מור יוסף, לאפשר להוסיף את הכיתוב הי"ד על מצבות חללי צה"ל. שר הביטחון הנחה את משרד הביטחון לפעול לתיקון התקנות, ולהביאן לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כנדרש על פי החוק.

שינוי התקנה מגיע לאחר מאבק שניהלה משפחת יודקין, שבנם, סרן ישראל יודקין הי"ד, תושב כפר חב"ד, נפל לפני קצת יותר מחודש ברצועת עזה. המשפחה פנתה למשרד הביטחון וביקשה להוסיף את הכיתוב, אך נענתה בשלילה בטענה שהחוק לא מאפשר זאת, מאחר וכל המצבות צריכות להיות אחידות. צה"ל הודיע למשפחה כי היא רשאית להוסיף את הכיתוב לרגלי המצבה אך לא במרכזה. המשפחה סירבה ובעקבות כך, בגילוי המצבה, הונחה על הקבר מצבה ללא כיתוב כלל.

לאחר אישור התקנה החדשה, 12 משפחות שכולות, שביקשו בשבועיים האחרונים להוסיף את הכיתוב על מצבות בניהם, ייעשו זאת בימים הקרובים.

תגיות:ישראל יודקיןכיתוב הי"ד על מצבת חלל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה