חדשות בארץ

נתניהו: "הדרך לשחרר את חטופינו היא להמשיך ללחוץ על החמאס בכל הכוח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשא ומתן מול חמאס, ולדיווחים לפיהם ישראל ויתרה על השליטה בציר פילדלפי ועל המשך הלחימה

נתניהו בבה"ד 1, ארכיון (קרדיט: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו בבה"ד 1, ארכיון (קרדיט: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי), בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, לדיווחים על השיחות מול המתווכות בעסקה לשחרור חטופים. נתניהו התייחס גם לדיווח האמריקני לפיו ישראל תיסוג מציר פילדלפי.

לדברי נתניהו, "120 אחינו ואחיותינו, שמוחזקים בשבי החמאס, עומדים כל הזמן לנגד עינינו. יש לנו חובה מוסרית להשיב את כולם לישראל – את החיים והחללים כאחד. זוהי משימה קדושה. החזרנו עד כה מאה שלושים וחמישה חטופים – בזכות השילוב בין לחץ צבאי ולחץ מדיני והעמידה האיתנה על עקרונותינו. בלי הלחץ הצבאי, לא היה לנו המודיעין ההכרחי למבצעים שביצענו. בלי הלחץ הצבאי והעמידה האיתנה על דרישותינו, לא היינו יכולים להגיע לשחרור הראשון, ורק עם הלחץ הזה והעמידה הזאת נגיע לשחרור השני".

"לא עמימות והססנות הביאו את ההישגים שלנו עד היום, והם לא יביאו את ההישגים בהמשך. רק בהירות ונחישות יביאו את שחרור חטופינו והשגת שאר מטרותינו במלחמה. אני רוצה להדגיש, אני מחויב למתווה לשחרור חטופינו, אבל מרצחי החמאס עדיין ממשיכים לדבוק בדרישות שסותרות את המתווה ושמסכנות את ביטחון ישראל".

נתניהו מהוסיף: "כראש ממשלת ישראל, ומתוך אחריות לאומית, אינני מוכן להסכים לדרישות אלו. לכן אני עומד בתוקף על ארבעה עקרונות הכרחיים לביטחון ישראל, שמתקיימים במתווה: כל מתווה חייב לאפשר לישראל לחזור להילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה. לא נאפשר הברחות נשק לחמאס ממצרים, בראש ובראשונה על ידי שליטה ישראלית בציר פילדלפי ובמעבר רפיח. לא נאפשר את חזרתם של מחבלים חמושים, וכניסת אמצעי לחימה לצפון הרצועה. רק כך נשמר את ההישגים שהשגנו במלחמה עיקשת ובדמם היקר של לוחמינו. אני עומד על כך שכבר בשלב הראשון של המתווה, מספר מקסימלי של חטופים חיים ישוחררו".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אלה הם עקרונות-ברזל שלנו. אני בטוח שאם נעמוד עליהם נשיג עסקה שגם תשחרר את חטופינו וגם תבטיח שנמשיך להילחם עד השלמת כל יעדינו. הדרך לשחרר את חטופינו היא להמשיך ללחוץ על החמאס בכל הכוח".

 

תגיות:בנימין נתניהובה"דעסקה לשור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה