חדשות בארץ

גלנט: "להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק גם אותי וגם את ראש הממשלה וצה"ל"

שר הביטחון יואב גלנט נשא דברים בטקס סיום קורס קצינים קרביים. התייחס גם לממצאי תחקיר הקרב בבארי והכישלון לדבריו בהגנה על אזרחים

גלנט, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)גלנט, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט קרא היום (חמישי) להקמת ועדת חקירה ממלכתית, שתחקור את האירועים שהובילו למתקפת החמאס בשביעי באוקטובר.

בדברים שנשא בטקס סיום קורס קצינים קרביים התייחס גם לממצאי תחקיר הקרב בבארי והכשלון בהגנה על אזרחים.

לדברי גלנט, "בשבעה באוקטובר, במשמרת שלנו, לא עמדנו במשימה שהוטלה עלינו ולא הצלחנו כולנו, להגן על אזרחינו. לפני שעות אחדות, הציגו נציגי צה”ל לחברי קהילת בארי את עיקרי תחקיר ההתקפה על הקיבוץ. זהו תחקיר מבצעי קשה וכואב, ראשון בסדרה של תחקירים שנערכים בימים אלו בצה”ל. היכולת להשתפר נעוצה בתחקיר האמת – הצבת העובדות, הבנת המשמעויות, הסקת המסקנות והפקת הלקחים. זו חובתו של צבא הגנה לישראל כלפי המשרתים בו, אך לא פחות מכך כלפי האזרחים".

"עלינו לבנות מחדש את האמון שנפגע, המהווה תנאי ליכולתו של הצבא לממש את משימותיו. התחקיר המתבצע בצה”ל ובגופי הביצוע האחרים הוא חשוב והכרחי, אבל לא יאפשר לבדו הליך תיקון שלם. אנו נדרשים לתחקיר ברמה הלאומית, תחקיר שיבהיר את העובדות, יאפשר את הסקת המסקנות, ויביא להטמעת לקחים נכונים. לתחקיר ברמה הלאומית יש שם - ועדת חקירה ממלכתית".

"ועדת החקירה הזו צריכה להיות אובייקטיבית, היא צריכה לבדוק את כולנו, מקבלי ההחלטות ואנשי הביצוע, את הממשלה, את הצבא ואת גופי הביטחון. בממשלה הזו, ובממשלות בעשור האחרון שהוביל לאירועי ה- 7 באוקטובר. היא צריכה לבדוק אותי, שר הביטחון, היא צריכה לבדוק את ראש הממשלה, את הרמטכ"ל וראש השב"כ, את צה"ל ואת הגופים הלאומיים הכפופים לממשלה".

לסיום אמר שר הביטחון: "ועדת החקירה הזו חייבת לבחון את הכישלון המודיעיני והמבצעי של אירועי השבעה באוקטובר, לעסוק בהליך ניהול המלחמה, ולהעמיק בתנאים שהובילו לבניין כוחו של החמאס לאורך העשור האחרון – החל מגיבוש תוכנית החמאס לפשוט על יישובי הדרום, ועד לשגיאות שנעשו בהערכת יכולות האויב ובהתראה על כוונותיו, ששיאן – בשבעה באוקטובר".

תגיות:יואב גלנטועדת חקירה ממלכתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה