חדשות בארץ

מגעים מול מצרים לקראת נסיגה עתידית מציר פילדלפי; מחבלים חוסלו ברצועה

ראש השב"כ רונן בר המריא אמש למצרים וקיים פגישות עם גורמי המודיעין המצריים, בסוגיית אבטחה עתידית של הציר. קרבות פנים אל פנים ברצועה. תקיפה גם בדרום סוריה

לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

מצרים וישראל דנות בהתקנה של מערכת סנסורים לאורכו של ציר פילדלפי, שתאפשר לכוחות צה"ל לסגת ממנו במקרה שיושג הסכם הפסקת אש ברצועה. כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, המתבסס על מקורות מצריים, יוצבו לאורך הציר סנסורים שיאפשרו לזהות מנהרות וניסיונות הברחה. מצרים מוכנה להציבם בתחומה, אם ארה"ב תסייע לה בכך. המידע יזרום במקביל לצה"ל ולמערכת הביטחון בישראל.

שיחות בנושא התקיימו אמש והיום בין אנשי המודיעין המצרי לבין ראש השב"כ, רונן בר, שהמריא אמש למצרים ושב היום ארצה. יש לציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כשחלק מההסכמה על עסקה לשחרור חטופים, ישראל תדרוש מניעת הברחת נשק לחמאס דרך הגבול המצרי וציר פילדלפי, על ידי שליטה בציר פילדלפי ובמעבר רפיח. עם זאת, הוא לא הצהיר כי ישראל תשלוט פיזית בציר.

חיסולים ברצועה

דובר צה"ל עדכן היום כי כוחות אוגדה 162, הנלחמים במרחב רפיח, חיסלו במהלך היממה האחרונה מחבלים רבים, מרביתם בהיתקלויות פנים אל פנים. כוחות אוגדה 99, הפועלים במרכז הרצועה, איתרו מחרטה לייצור רקטות וחיסלו מחבלים.

מקורות פלשתיניים דיווחו ביממה האחרונה כי סגן מפקד גדוד סג'עייה בחמאס, איימן שוידח, חוסל על ידי צה"ל. על פי הדיווחים, שוידח הוביל תקיפות נגד טנקים ומשוריינים של צה"ל במהלך המלחמה. צה"ל אישר אמש כי הסתיימה הפעולה בס'געייה,ש ארכה מספר שבועות, והכוחות יצאו מהמרחב.

ירי על הגולן הוביל לתקיפה בסוריה

המועצה האזורית גולן אישרה כי במהלך הלילה נשמע פיצוץ במרחב דרום הגולן, בעקבות נפילה בשטח פתוח באזור צומת דליות, ללא אזעקות ביישובים. הירי בוצע ככל הנראה מכיוון סוריה. במקום התפתחה שריפה וצוותי כבוי פעלו לכבותה. מצה"ל נמסר כי במהלך הלילה צה"ל תקף עמדה צבאית במרחב תסיל שבדרום סוריה, בתגובה לשיגור שזוהה לעבר דרום רמת הגולן.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלציר פילדלפי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה