חדשות בארץ

ביידן: "להפסיק את המלחמה, אבל לא את המרדף אחר סינוואר"; ראש המוסד: "להגביר את הלחץ בעזה"

ראש המוסד דדי ברנע, שניהל שלשום את השיחות מול המתווכות, תומך בהצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה יש לעמוד על מספר עקרונות, במסגרת העסקה לשחרור חטופים. הנשיא ג'ו ביידן קרא לסיום המלחמה

ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הלילה (בין חמישי לשישי) למלחמה בין ישראל לחמאס, ואמר במסיבת עיתונאים בוושינגטון כי "קבינט ניהול המלחמה הישראלי הוא מהשמרנים ביותר בהיסטוריה של המדינה. יש הרבה דברים שהלוואי שהייתי מצליח לשכנע את ישראל לעשות, אבל השורה התחתונה היא שיש לנו הזדמנות עכשיו".

לדבריו, "זה הזמן להפסיק את המלחמה, ולהפסיק אותה לא אומר להפסיק לרדוף אחרי סינוואר. אם שמתם לב, יש אי-שביעות רצון גוברת בגדה המערבית מחמאס. צריכים להתקדם לעבר הפסקת אש. היום שאחרי ברצועת עזה צריך להיות ללא כיבוש ישראלי".

ביידן הוסיף כי "אנחנו עובדים על הפסקת אש בעזה שתחזיר את החטופים הביתה. לפני שישה שבועות הצגתי תוכנית שזכתה לתמיכת מועצת הביטחון של האו"ם. יש הסכמה על המסגרת שהצגתי גם על-ידי ישראל וגם על-ידי חמאס. שלחתי נציגים מטעמי לאזור כדי לסגור את הפרטים. יש עדיין פערים, אבל אנחנו מתקדמים. המגמה חיובית".

ראש המוסד: יש להמשיך בלחץ על עזה"

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש לקבל עדכונים מראש המוסד דדי ברנע, שניהל שלשום שיחות מול המתווכות בקטאר. ב-ynet דווח כי ראש המוסד אמר לשרים כי "בלי העקרונות שעליהם מתעקש ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא ננצח, ולא נחזיר את החטופים".

לדבריו, "בלי העבודה של צה"ל והכוח שאנחנו מפעילים בעזה לא היינו מגיעים לכלום. ככל שהצבא יעבוד יותר חזק ואגרסיבי בעזה, כך נצליח יותר במשא ומתן. צריך להגביר את הלחץ בעזה".

כזכור, אתמול, בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 מנה נתניהו את אותם עקרונות: "אני רוצה להדגיש: אני מחויב למתווה לשחרור חטופינו, אבל מרצחי החמאס עדיין ממשיכים לדבוק בדרישות שסותרות את המתווה, שמסכנות את ביטחון ישראל. כראש ממשלת ישראל, ומתוך אחריות לאומית, אינני מוכן להסכים לדרישות אלה. לכן אני עומד בתוקף על ארבעה עקרונות הכרחיים לביטחון ישראל שמתקיימים במתווה".

לפי נתניהו, "כל מתווה חייב לאפשר לישראל לחזור להילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה; לא נאפשר הברחת נשק לחמאס ממצרים, בראש ובראשונה על ידי שליטה ישראלית בציר פילדלפי ובמעבר רפיח; לא נאפשר את חזרתם של מחבלים חמושים, וכניסת אמצעי לחימה, לצפון הרצועה. רק כך נשמר את ההישגים, שהשגנו בלחימה עיקשת ובדמם היקר של לוחמינו; אני עומד על כך, שכבר בשלב הראשון של המתווה, מספר מקסימלי של חטופים חיים ישוחררו".

תגיות:ג'ו ביידןדדי ברנעמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה