חדשות בארץ

נתניהו על הניסיון לחסל את מוחמד דף: "נגיע לכל צמרת החמאס"

מבנה בו שהה מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של החמאס, הותקף הבוקר בפאתי חאן יונס. טרם הוברר אם אכן נהרג בתקיפה. החמאס טוען שניסיון החיסול נכשל. התקיפה אושרה לאחר שאומת כי אין חטופים ישראליים במבנה

נתניהו, הערב (צילום: Dudu Bachar/POOL)נתניהו, הערב (צילום: Dudu Bachar/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצאי שבת) לתקיפה שבוצעה הבוקר בפאתי חאן יונס, לעבר מבנה בו, על פי מידע מודיעיני, שהה אותה עת מפקד הזרוע הצבאית בחמאס, מוחמד דף. הפלסטינים דיווחו על כ-90 הרוגים.

נתניהו מסר כי "ישראל ניסתה לחסל את מוחמד דף וסגנו. אין וודאות שחוסלו, אבל אני מבטיח לכם שנגיע לכל צמרת החמאס". לדבריו, אמש הוגשו התוכניות לתקיפה והוא אישר אותם לאחר שאומת כי במבנה אין חטופים ישראליים.

לדברי ראש הממשלה, "קיבלתי תשובות שהניחו את דעתי. טוב שלא נעתרנו לדרישה מבית ומחוץ לסיים את המלחמה. אנחנו נמצאים באיום קיומי של טבעת אש איראנית. המלחמה תסתיים רק שנסיים את כל מטרותינו".

"בראשית המערכה קבעתי כלל: מרצחי החמאס הם בני-מוות - מהראשון ועד האחרון שבהם. אנחנו נמצה איתם את הדין. חיסול בכירי חמאס מקדם את השגת כל מטרותינו: גם של חיסול החמאס, גם של שחרור חטופינו, גם של הסרת האיום העתידי מעזה על ישראל. והוא גם מקדם את היעדים שלנו ביחס לזירות אחרות, כי הוא שולח מסר מרתיע לכל שלוחיה של איראן - וגם לאיראן עצמה".

נתניהו הוסיף: "מאז השבעה באוקטובר מדינת ישראל ניצבת בפני איום קיומי. לא רק איום הגרעין האיראני - זה בוודאי קיים ואנחנו נחושים לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני - אבל גם על-ידי איום נוסף. איראן מבקשת לחנוק אותנו בטבעת חנק של טרור ואש טילים: מאיראן, מחיזבאללה, מחמאס, מהחות'ים, המילציות בסוריה, המיליציות בעיראק ומעוד זירות. הניצחון על החמאס הוא תנאי ראשון והכרחי לניצחון על הציר של איראן - על כל ציר הרשע. ולכן, אסור לנו לוותר על הניצחון".

בהתייחסו לשאלה מתי תסתיים המלחמה השיב נתניהו: "היא תסתיים רק כשנשיג את כל מטרותיה, ולא רגע אחד לפני כן. ניצחון אינה מילה ריקה מתוכן. הניצחון יושג כשנחסל את היכולות השלטוניות והצבאיות של החמאס, כשנחזיר את כל חטופינו הביתה, כשנבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, וכשנחזיר את תושבינו בדרום ובצפון בבטחה לבתיהם. זהו הניצחון המוחלט. זה הניצחון שיחזיר את ההרתעה הישראלית ויבהיר לכל אויבינו שמחיר הפגיעה בנו הוא בלתי-נסבל עבורם".

"בשבועות האחרונים אנו מזהים סדקים ברורים בחמאס תחת עוצמת המהלומות שאנו מנחיתים עליו. אנחנו רואים שינויים, אנחנו רואים חולשה. גם המבצע של היום תורם לזה, יהיו אשר יהיו תוצאותיו. המפקדים של החמאס מסתתרים במחילות תת-קרקעיות, והם מנותקים מכוחותיהם בשטח. האוכלוסייה העזתית מבינה יותר ויותר את גודל האסון שהחמאס המיט עליהם - שרבים מהם תמכו בה. שמעתי היום באינטרט עזתי אומר: "מה הם עושים לנו? מסתתרים ליד המואסי, ליד האוכלוסייה האזרחית". ככה פועלת ההנהגה שלהם".

דובר צה"ל עדכן כי התקיפה כוונה למבנה בפאתי האזור ההומניטרי שגודר ושימש מקום מסתור לעשרות מחבלי חמאס. לאחר שהתקבל מידע מודיעיני שדף נמצא במקום, יחד עם סגנו, ראפע סלאמה, המשמש במקביל כמח"ט חאן יונס, הוחלט על התקיפה שבוצעה באמצעות הטלת פצצות כבדות וחודרות תת קרקע.

בצה"ל ציינו כי הפעולה בוצעה "בשיתוף צה"ל ושב"כ, על ידי חיל האוויר, על בסיס מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ, במרחב בו הסתתרו שני היעדים הבכירים של חמאס ומחבלים נוספים בין אזרחים. המרחב שהותקף הוא שטח פתוח ומיוער, בו מספר מבנים וסככות".

גורמי הביטחון ציינו כי במקום שהו מספר בכירי שטח נוספים של חמאס ועשרות מחבלים, ביניהם מאבטחיו האישיים של דף ושל סלאמה. השניים מוגדרים "מאדריכלי טבח שבעה באוקטובר".

בעזה דווח כי סלאמה נפגע ויתכן נהרג בתקיפה. בין ההרוגים גם מנכ"ל מדיניות ותכנון במשרד הכלכלה בעזה, אוסמה נופל, שנחשב לדמות בכירה בחמאס ברצועה.

בצה״ל הוסיפו כי ההיערכות לבצע את הסיכול הזה נמשכה זמן רב, והתקיפה הייתה מדויקת מאוד. "ההזדמנות המודיעינית הבשילה במהלך השעות שלפני התקיפה".

החמאס פרסם הערב הודעה לפיה מוחמד דף לא נפגע, וטען כי בקרוב יוצגו הוכחות לכך. ח'ליל אלחיה, סגנו של יחיא סינוואר, אמר לאלג'זירה שהצהרתה של ישראל על החיסול היא "שקר". ארגון הטרור הוסיף כי עשרות ההרוגים בתקיפה של צה"ל הינם אזרחים "תמימים". בצה"ל הגיבו על כך וציינו כי במקום שהו רק מחבלים ולא בלתי מעורבים.

בנוסף, התקשורת בעזה דיווחה כי נעשה ניסיון לחסל לפני מספר ימים גם את בכיר הזרוע המדינית של חמאס, רווחי מושתהא, במתחם שבו סברו שהוא נמצא. על פי הדיווח, הוא לא נפגע.

תגיות:מוחמד דףבנימין נתניהוחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה