חדשות בארץ

המצרים מגבים את חמאס: "המשא ומתן מוקפא"

ארגון הטרור הודיע כי בעקבות ניסיון החיסול של מוחמד דף הוא מפסיק את השיחות על עסקה אפשרית שלחרור חטופים. זכה לגיבוי המצרים, שאמרו: "ישראל לא רצינית". נתניהו" חמאס ביקש להכניס 29 שינוים במתווה"

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

 

סוכנות רויטרס דיווחה הערב (מוצאי שבת) כי גורמים במצרים הודיעו שהמגעים לעסקה מול חמאס הוקפאו. לדרי אותם גורמים, "עד שישראל תראה שהיא רצינית". גם החמאס פרסם הודעה והודיע כי בעקבות ניסיון החיסול של מוחמד דף, והפגיעה ב"אזרחים" כדבריהם, השיחות נעצרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב למשא ומתן מול חמאס וחשף לדבריו שארגון הטרור הכניס 29 שינויים לבסיס ההסכם שכבר סוכם עליו.

לדברי נתניהו, "120 מאחינו ואחיותינו עדיין מוחזקים בשבי החמאס. הם נמצאים בראש מעיינינו בכל רגע ובכל החלטה שאנו מקבלים. יש לנו מחויבות מוסרית להשיב את כולם הביתה. עד כה השבנו ארצה 135 חטופים הודות לשילוב של לחץ צבאי ועמידה מדינית נחושה. רק באמצעות המשך הלחץ הכפול הזה נשיג את שחרורם של כל החטופים הנותרים. עכשיו אני מבקש להבהיר משהו, וזה בניגוד לתדרוכים אין-סופיים של גורמים עלומים. אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו בירך נשיא ארה"ב ביידן. אני לא מוסיף תנאים ואני גם לא גורע תנאים. אבל אני גם לא נותן לחמאס לזוז מילימטר ממנו. כדאי שתדעו. החמאס ביקש להכניס 29 שינויים במתווה. אמרתי לצוות המשא-ומתן וגם לאמריקנים: אפילו לא שינוי אחד".

ראש הממשלה הוסיף כי "במסגרת המתווה הזה, שהנשיא האמריקני ביידן בירך עליו, אני עומד על ארבעה תנאים יסודיים, שמתקיימים במתווה: ראשית, אני עומד על זכותנו להמשיך במלחמה עד להשגת כל יעדינו. שנית, אני עומד על כך שנמנע הברחות נשק לחמאס דרך מצרים. זה מחייב את המשך השליטה שלנו בציר פילדלפי ובמעבר רפיח. שלישית, אני עומד על כך שנמנע את חזרתם של מחבלים חמושים ואמצעי-לחימה לצפון הרצועה. רביעית, אני עומד על כך שנחזיר כמה שיותר חטופים חיים כבר בשלב הראשון של המתווה".

"אני מבקש לפנות אליכם, בני משפחות החטופים היקרים: אני יודע כמה אתם סובלים מאי-הוודאות, אבל אני רוצה להגיד לכם דבר אחד ודאי - אנחנו לא מוותרים על אף אחד, ואנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את כולם. אם נעמוד איתן על העקרונות הללו, נשיג הסכם שגם ישחרר את חטופינו - החיים והחללים - וגם יאפשר לנו להמשיך במלחמה עד לניצחון".

תגיות:חמאסבנימין נתניהועסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה