חדשות בעולם

הלם בארה"ב: טראמפ נורה במהלך עצרת בחירות

נשיא ארה"ב לשעבר, שמתמודד בבחירות לנשיאות מול הנשיא המכהן ג'ו ביידן, נורה בעצרת שהתקיימה בפנסילבניה. מצבו טוב: "קליע חדר לאוזן ימין שלי, דיממתי, וכך הבנתי מה בדיוק קורה". היורה נוטרל

  • ח' תמוז התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, נורה הלילה (בין שבת לראשון) בעצרת בחירות בבאטלר, פנסילבניה. אנשי השירות החשאי פינו אותו במהירות מהמקום. המצלמות תיעדו כי הוא בהכרה ודם על פניו, תוך שהוא מנופף באגרופו. אדם אחד נהרג באירוע הירי ושניים נוספים נפצעו באורח אנוש.

ב-FBI הודיעו כי מי שניסה להתנקש בחייו של טראמפ הינו תומאס מת'יו קרוקס, בן 20, מבת'ל פארק בפנסילבניה. 8 כדורים נורו לעבר הנשיא לשעבר מגג שנמצא במרחק של כ-200 מטר. הירי התרחש מחוץ לתחום האבטחה. היורה נוטרל. "שמעתי שריקה והרגשתי את הכדור מנקב לי את האוזן", אמר הנשיא לשעבר.

על פי הדיווחים בארה"ב, טראמפ נפצע באורח קל ומצבו טוב. לפנות בוקר דווח כי הוא שוחרר מבית חולים בפיטסבורג. ברשת החברתית TRUTH נכתב בחשבון האישי שלו: "קליע חדר לאוזן ימין שלי, דיממתי, וכך הבנתי מה בדיוק קורה. רוצה להודות לכוחות הביטחון ואכיפת החוק".

עד ראייה סיפר לרשת NBC: "בהתחלה כולם התקשו להאמין שזה אמיתי, וחשבו שזו למעשה בדיחה. ידעתי שמדובר ביריות, וניסיתי להבין מאין הן הגיעו, חשבנו שהן הגיעו מאחורה. באותו שלב ראינו את המשטרה ואת צוותי החירום מתחילים את הפינוי. הפצועים נפגעו מהיריות הראשונות - אני חושב שהפצוע ממש עמד בין היורה לבין הנשיא. ראיתי גם את טראמפ נפגע בראשו, והיה נראה שהוא מדמם מהאוזן שלו".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קיבל תדרוך ביטחוני מיוחד, ואמר בהצהרה לתקשורת: "ניסיתי להשיג את טראמפ - הוא עם רופאיו. אני מתכנן לדבר איתו בקרוב. אין מקום במדינה שלנו לאלימות כזו, זה חולני - אסור להרשות לעצמנו לנהוג ככה, אנחנו חייבים להתאחד. אני מודה לשירות החשאי. הרעיון שיש אלימות פוליטית כזו בארה"ב הוא לא נתפס - כולם חייבים לגנות את זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב ברשת X כי הוא "המום מהמתקפה על הנשיא טראמפ" והוסיף: "אני מתפלל להחלמתו המהירה והבטוחה".

תגיות:ארה"בדונאלד טראמפירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה