חדשות בעולם

גל של תגובות ברחבי העולם לניסיון ההתנקשות בטראמפ: "הלם. טרגדיה לדמוקרטיה"

תגובות מנהיגים ובכירים ברחבי העולם לניסיון ההתנקשות הדרמטי בנשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד לנשיאות, דונלד טראמפ

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיאים, ראשי ממשלה ואנשי עסקים בכירים מרחבי העולם מגיבים לניסיון ההתנקשות הדרמטי בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, במהלך עצרת בחירות בפנסילבניה.

נשיא ארצות הברית הנוכחי, ג'ו ביידן, אמר: "קיבלתי תדרוך על הירי בעצרת של טראמפ בפנסילבניה. אני אסיר תודה לשמוע שהוא בטוח ושמצבו טוב. אני מתפלל עבורו ועבור משפחתו ועבור כל מי שהיה בעצרת, בעוד אנו ממתינים למידע נוסף. ג'יל ואני אסירי תודה לאנשי השירות החשאי שהביאו אותו למקום מבטחים. אין מקום לאלימות באמריקה. עלינו להתאחד כאומה אחת כדי לגנות זאת".

"האלימות הזו חולנית. וכולנו חייבים לגנות אותה. נראה שמצבו של טראמפ טוב", הוסיף ביידן, והדגיש כי הוא אף שוחח עם טראמפ אחרי ששוחרר מבית החולים.

בתו של טראמפ, איוונקה, אמרה: "תודה על האהבה והתפילות שלכם עבור אבי ועבור שאר הקורבנות של האלימות חסרת ההיגיון היום בבאטלר, פנסילבניה. אני אסירת תודה לשירות החשאי ולכל שאר קציני אכיפת החוק על פעולותיהם המהירות וההחלטיות. אני אמשיך להתפלל למען המדינה שלנו. אני אוהבת אותך אבא, היום ותמיד".

נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, כתב: "אין מקום לאלימות פוליטית בדמוקרטיה שלנו. למרות שאנחנו עדיין לא יודעים מה בדיוק קרה, כולנו צריכים לחוש הקלה שהנשיא לשעבר לא נפגע באורח קשה ולנצל את הרגע הזה כדי להתחייב מחדש לאדיבות וכבוד בפוליטיקה שלנו. אני ומישל מאחלים לטראמפ החלמה מהירה".

איש העסקים אילון מאסק כתב: "אני תומך לחלוטין בנשיא טראמפ ומקווה להחלמתו המהירה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "רעייתי שרה ואני בהלם מתקרית הירי לעבר טראמפ - ומאחלים לו החלמה מהירה".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כתב: "אני מוקיע את מעשה האלימות הפוליטית הזה, אני מאחל לו החלמה מלאה".

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר כתב כי הוא "נדהם מהתקרית המזעזעת בעצרת של הנשיא טראמפ. לאלימות פוליטית בכל צורה אין מקום בחברה שלנו - ומחשבותיי עם כל הקורבנות של התקיפה הזאת".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי גינה גם הוא וכתב: "מזועזע לשמוע על הירי בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בפנסילבניה. לאלימות כזו אין הצדקה ואין לה מקום בשום מקום בעולם. לעולם אל תאפשרו לאלימות לגבור. הוקל לי לגלות שטראמפ כעת בטוח ואני מאחל לו החלמה מהירה. תנחומיי יוצאים לקרוביו של קורבן הירי הזה, משתתף בעצרת. הלוואי שאמריקה תצא מחוזקת מזה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון כתב: "צרפת שותפה להלם של האומה האמריקנית"

תגיות:ארה"בדונאלד טראמפניסיון ההתנקשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה