חדשות בארץ

בחמאס מאשרים: "מח"ט חאן יונס חוסל"; אם דף חוסל – זה יהיה מחליפו

בארגון הטרור הגיבו לתקשורת הסעודית ואמרו כי ראפע סלאמה, ששהה בזמן התקיפה לצד דף – חוסל. עוד נמסר, כי גופתו אותרה בזירה - ונקברה מיד. עוד הם מעריכים: אחיו של יחיא סינוואר עשוי לרשת את דף

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

ארגון חמאס מאשר לעיתון א-שרק אל-אווסט הסעודי כי ראפע סלאמה, מח"ט ח'אן יונס בזרוע הצבאית של חמאס שהיה לצד מוחמד דף - חוסל על ידי צה"ל בתקיפה במוואסי. אם אכן יתברר שגם דף חוסל, מחליפו עשוי להיות אחיו של יחיא סינוואר, מוחמד.

לפי הדיווח בעיתון, גופתו של סלאמה אותרה במקום התקיפה ולדברי חמאס הוא נקבר מיד. עוד ציינו בארגון כי החיפושים אחר גופות נוספות נעצרו ויתחדשו הבוקר (ראשון). כמו כן, הם נמנעו מלהתייחס לסוגיית דף, ולא ענו על השאלה האם הוא שהה עם סלאמה.

אמש, בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה, סגן מנהיג חמאס, הכחיש ואמר לאל-ג'זירה: "אנחנו אומרים לנתניהו שמוחמד דף שמע אותך עכשיו ולגלג לאמירות הכוזבות שלך". יחד עם זאת, בכירים אחרים העריכו שהוא חוסל ומדובר בניסיון של חמאס "לדחות את הקץ".

"נתניהו לא רוצה את ההסכם, הוא לא רוצה להחזיר את החטופים", הוסיף אל-חיה, ככל הנראה בניסיון לייצר לחץ על ישראל. "כל האפשרויות פתוחות בפנינו. לא ניתן לנתניהו את מה שהוא רוצה, לא נגלוש למה שנתניהו רוצה ומתכנן. אנחנו מחכים שהמתווכות יחזרו אלינו עם תגובה לאחר שהגשנו תגובה ברורה. ההתנהגות של נתניהו היא התנהגות של אדם במשבר שנדחק לפינה".

על פי הפרטים שפורסמו, סלאמה ודף שהו במחנה העקורים באל-מוואסי, מערבית לח'אן יונס בדרום הרצועה. השניים היו המטרה המרכזית של צה"ל, יחד עם סינוואר, וההערכה היא שפעילי חמאס רבים אחרים חוסלו איתם.

מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר ופיקוד הדרום תקפו את המרחב שבו הסתתרו שני היעדים הבכירים ומחבלים נוספים בין אזרחים, וכי המידע היה מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן והשב"כ. עוד נמסר, כי המרחב שהותקף הוא שטח פתוח ומיוער ובו מספר מבנים וסככות. דובר צה"ל אף פרסם את המתחם שבו הסתתרו דף וסגנו במהלך התקיפה.

הלילה אמרו גורמים מצריים לסוכנות הידיעות רויטרס כי "המגעים לעסקת חטופים הוקפאו". במשרד הבריאות של ארגון חמאס טוענים כי עשרות בני אדם נהרגו וכ-290 נפצעו בתקיפה.

תגיות:עזהחיסול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה