חדשות בעולם

מטריד: 96% מהיהודים חוו אנטישמיות באירופה עוד לפני המלחמה

סקר של סוכנות זכויות האדם מצא: רוב היהודים באירופה נמצאים בסכנה. 76% מהם מסתירים את זהותם ו-34% לא מבקרים באתרים יהודיים מחשש לחייהם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה כנראה אחד הסקרים הכי מטרידים שקראתם לאחרונה: 96% מיהודי אירופה מדווחים כי חוו אנטישמיות מסוימת עוד לפני המלחמה. על פי הדיווח, הממצאים נבדקו בחודשים שלפני המלחמה, בין ינואר ליוני 2023, כך שלא מדובר על נתונים שנובעים מהסלמת היחסים עם הפלסטינים בעקבות הטבח.

מתוך המשיבים, 84% רואים באנטישמיות "בעיה גדולה מאוד" או "בעיה די גדולה". היהודים סבורים כי הממשלות במדינות השונות לא עושות מספיק מאמצים כדי למנוע אותה, ורק 18% חושבים שהממשלה במדינה בה הם חיים מטפלת בנושא.

בסוכנות זכויות האדם, שיזמה את הסקר, טוענים כי חלק מהמשיבים דיווחו שנאלצו להסתיר את זהותם ולהימנע מקיום טקסים ואירועים יהודיים, כי הם חששו לחייהם. 8,000 יהודים מעל גיל 16 השתתפו בסקר המקיף.

עוד מתוצאות הסקר: 76% נאלצו להסתיר את זהותם "מדי פעם", ו-34% נרתעו מלבקר בטקסים או באתרים יהודיים כי לא הרגישו בטוחים. 4% אמרו שחוו התקפות פיזיות רק בשל היותם יהודים. מדובר בזינוק של 2% מהסקר הקודם, שנערך לפני 6 שנים.

המחקר התמקד ב-13 מדינות, שבהן מתגוררת כ-96% מהאוכלוסייה היהודית: אוסטריה, בלגיה, צ'כיה, דנמרק, צרפת, גרמניה, הונגריה, הולנד, איטליה, פולין, רומניה, שבדיה וספרד.

תגיות:מלחמהיהודיםאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה