אמונה

איך לחזק את האמונה בביאת המשיח? 5 צעדים פשוטים

האמונה בבואו של המשיח מהווה יסוד מרכזי באמונה היהודית. לפניכם חמש דרכים לחיזוק האמונה במשיח, ואיך ליישם אותן בפשטות ובקלות בחיי היומיום

אא

האמונה בבואו של המשיח הוא יסוד חשוב באמונה היהודית, כפי שאנו אומרים בי"ג עיקרים: "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא".

כמו כן, נאמר  "וכל מי שאינו מאמין בו (במשיח) או מי שאינו מחכה לביאתו, לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר, אלא בתורה ובמשה רבנו" (פרק י"א, הלכות מלכים).

כלומר, אין להסתפק רק באמונה בביאת המשיח ולהמתין לבואו, אלא יש לפעול ולזרז את בואו, ובכוחו של כל אחד ואחד לפעול כדי לקרב את הגאולה.

 לפניכם חמש דרכים פשוטות ומעשיות לחיזוק האמונה בביאת המשיח וקירוב הגאולה במהרה.

 

1. לימוד נבואות המשיח

לימוד הנבואות השונות על בוא המשיח בספרי התנ"ך ובמדרשים יכול לחזק את האמונה ולהעמיק את ההבנה על הגאולה העתידית. קבעו זמן קבוע במהלך השבוע ללימוד נבואות אלו. הצטרפו לשיעורים בנושא, חפשו מקורות ברשת או הצטרפו לקבוצות לימוד.

 

2. תפילה לבוא המשיח

התפילה היא כלי עוצמתי לחיזוק האמונה. בקשו בתפילותיכם האישיות והציבוריות את בואו של המשיח, הוספת בקשה אישית על ביאת המשיח בכל תפילה יומית, וכן בתפילת שמונה עשרה התרכזו בכוונה עמוקה בברכת "את צמח דוד".

כיצד יבוא המשיח? 7 עצות מעשיות לקירוב גאולת ישראל

 

3. עשיית מצוות מתוך כוונה לגאולה

ביצוע המצוות מתוך כוונה לקדם את הגאולה יכול לחזק את האמונה. ראו כל מעשה טוב שלכם כתרומה לקירוב המשיח. התמקדו בכוונה ובתודעה זו בכל מצווה שאתם מקיימים.

למשל, בכל פעם שאתם נותנים צדקה, אמרו בלבכם שהמעשה יקרב את בוא המשיח.

אלו אנשים לא יקומו בתחיית המתים? מדוע כדאי להתאמץ כבר עכשיו בקיום המצוות, לפני בוא המשיח? הרב זמיר כהן מגלה פרטים מפתיעים שחשוב לדעת על ימי אחרית הימים

 

4. עיסוק באחדות ישראל

המשיח יבוא כאשר יהיה שלום ואחדות בעם ישראל. על כן פעלו לקרב בין אנשים, לפתור סכסוכים וליצור קהילה מאוחדת. השתתפו ביוזמות חברתיות שמקדמות את אחדות העם, התנדבו בארגונים שעוסקים בקירוב לבבות, והיו המתווכים בין חברים ובני משפחה בסכסוכים.

רגע לפני ביאת המשיח: במה עלינו להתחזק? רמז: לא מה שחשבתם

 

5. הזכרת המשיח בשיחות היומיום

הזכירו את המשיח בשיחות שלכם עם חברים ומשפחה. שיתוף אחרים באמונה ובציפייה לבוא המשיח יכול לחזק את אמונתכם וליצור תחושת ציפייה סביב רעיון זה, בפרט כשאתם מדברים עם חברים על העתיד, הזכירו את התקווה לבוא המשיח.

 

על אלו יהודים אמר האדמו"ר בעלז שהם מעכבים את המשיח? ומה הסיבה? הרב שניר גואטה בדברים מרגשים על המעלה של התגברות למען השם יתברך

 

איך יודעים מתי יבוא המשיח, והאם אנחנו רגע לפני הגאולה? צפו

תגיות:אמונהמשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה