חדשות בארץ

צה״ל תקף בשטח סוריה; דיווח על חיסול בכיר בג'יהאד האיסלאמי

דובר צה"ל אישר שחיל האוויר תקף מפקדת טרור ותשתיות בתגובה לירי כטב"מים משטח סוריה. האופוזיציה הסורית דיווחה כי בתקיפה חוסל זיאד נחלה, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי

(צילום אילוסטרציה: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום אילוסטרציה: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

דובר צה"ל עדכן היום (ראשון) כי הותקפה מפקדה מרכזית, לצד תשתיות צבאיות, בשימוש צבא סוריה ובנוסף, הותקפו מטרות בשימוש מערך ההגנה האווירית של צבא סוריה. על פי צה"ל, תקיפה זו בוצעה בתגובה ליירוט שני הכטב"מים שעשו את דרכם משטח סוריה לעבר המרחב הצפוני לאילת אתמול.

בהודעת צה"ל נכתב: "המשטר הסורי אחראי לכל פעילות טרור משטחו ויישא בהשלכות לכך". הצבא הסורי דיווח כי חייל חוסל ושלושה נוספים נפצעו כתוצאה מהתקיפה של חיל האוויר הישראלי.

דיווח זר: חוסל מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי

על פי דיווחים בתקשורת הערבית, וגורמים באופוזיציה הסורית היושבת בלונדון, יש חשש כי זיאד נחלה, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, חוסל אמש בדמשק. לידיעה אין אישור מגורם רשמי.

נחלה נעצר בישראל בשנת 1971 בשל מעורבותו במעשי טרור. הוא נשפט ונגזר עליו מאסר עולם, אך לאחר 14 שנה שוחרר במסגרת עסקת ג'יבריל בשנת 1985. לאחר שחרורו הטיל עליו ראש הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, פתחי שקאקי, להקים את זרוע צבאית, הנקראת "פלוגות אל-קודס". בשל פעילותו החבלנית באינתיפאדה הראשונה, נעצר על ידי ישראל בשנית באפריל 1988, וגורש ללבנון, שם שימש כנציג הארגון, ובמהלך השנים התגורר לסירוגין בסוריה ובלבנון. ב-2011, עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, קבע את מקום משכנו בלבנון.

תגיות:תקיפה בסוריההג'יהאד האיסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה