חדשות בארץ

נשיא ארגנטינה: "החמאס ארגון טרור"; הארגון דורש ממנו לחזור בו מההחלטה

ארגון הטרור פרסם הודעה בעקבות הודעתו של נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי. בסנאט הארגנטיני ממליצים לא להעביר את השגרירות לירושלים

נשיא ארגנטינה בעת ביקורו בכותל המערבי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נשיא ארגנטינה בעת ביקורו בכותל המערבי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

החמאס העביר היום (ראשון) תגובה להחלטה של נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, להכריז על חמאס כארגון טרור.

בהודעת הארגון, שהועברה לנציגות ארגנטינה בקטאר ופורסמה במקביל ב"אל ג'זירה", נכתב בין היתר "זו החלטה שגויה ומשוחדת ועל נשיא ארגנטינה לחזור בו. הוא מצדיק את השמדת העם בעזה".

משרדו של מיליי הודיע אתמול כי הממשלה בראשותו החליטה להכריז על חמאס כעל ארגון טרור. בנוסף, הוחלט על הקפאת נכסיו הפיננסיים של הארגון. בנימוק להחלטה הוזכר הטבח שביצע ארגון הטרור ב-7 באוקטובר, והקשרים ההדוקים לאיראן, שמואשמת במעורבות בשני הפיגועים הקשים נגד האתרים היהודיים במדינה.

המהלך הגיע ימים ספורים לפני יום השנה ה-30 לאחד מאותם פיגועים, הפצצת בניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, שבה נרצחו 85 בני אדם ונפצעו 300. בפיגוע הראשון שבוצע נגד אתר יהודי במדינה, על שגרירות ישראל בבואנוס איירס ב-1992, נרצחו 29 בני אדם. בית המשפט בארגנטינה האשים את חיזבאללה, שנתמך על ידי איראן, בביצוע שני הפיגועים.

החמאס הוסיף בתגובה שבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג מאשים את ישראל בפשעי מלחמה ועל כן "על ממשלת ארגנטינה לעמוד לצד המדינות הנלחמות בעשיית צדק ותומכות בעם הפלסטיני".

כזכור, הנשיא הארגנטיני הכריז לא אחת על תמיכתו בישראל. הוא ביקר כאן לפני מספר חודשים וסייר גם ביישובי העוטף שנפגעו. במהלך הביקור הודיע כי בכוונתו להכריז על חמאס כעל ארגון טרור, בדומה להחלטה שקיבלו ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי. נשיא המדינה יצחק הרצוג שיגר אמש איגרת לנשיא ארגנטינה והודה לו על ההחלטה.

השגרירות הארגנטינית תישאר בהרצליה

ללא קשר להודעת חמאס, נראה כי בארגנטינה החליטו שלא להעביר את השגרירות מהרצליה לירושלים. השגריר הארגנטיני החדש, הרב אלכס וחניש, יגיש בעוד כשבועיים את האמנה לנשיא הרצוג ואף מחפש בית בירושלים בו יתגורר עם רעייתו וששת ילדיו.

החלטתו להתגורר בירושלים ולא בבית השרד בהרצליה, עוררה תמיהה בקרב מספר סנאטורים בפרלמנט הארגנטיני. הם קיימו פגישה עם גורמים בממשל מיליי ודרשו שלא להעתיק את מיקום השגרירות.

לדבריהם, העברת השגרירות תפגע ביחסי החוץ של ארגנטינה עם מספר מדינות בעולם, המתנגדות להכיר בירושלים כבירת ישראל, ומסתמכות על החלטה שהתקבלה באו"ם בשנת 1980, וטרם שונתה.

תגיות:חמאסארגנטינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה