הורים וילדים

כך תגרמו להם לקרוא בקיץ: 5 רעיונות ליצירת פינת קריאה מושלמת לילדים

פינת קריאה נוחה ומזמינה יכולה לעודד ילדים לקרוא יותר, ליהנות מספרים ולהתנתק ממסכים. עם קצת יצירתיות והשקעה, ניתן ליצור פינה קסומה שתגרום לילדים לרצות לשקוע בספר טוב. קבלו 5 רעיונות מעשיים שיעזרו לכם ליצור פינת קריאה מושלמת לילדים, גם בתקציב קטן

אא

בעידן הטכנולוגי, שבו מסכים שולטים בכל פינה וזמן, ישנה חשיבות רבה ליצירת מרחב ייחודי שנועד לקריאה בלבד. פינת קריאה יכולה להיות המקום המושלם שבו הילדים צוללים לתוך עולמות אחרים (כאלו שאינם בתוך מסך, אלא בין דפי הספר), מפתחים את הדמיון ונהנים מזמן איכות. איך יוצרים פינה כזו גם בתקציב מוגבל, ומה אפשר לעשות כדי לגרום לילדים להתאהב בקריאה? 

  1. פינת ישיבה נוחה

בחרו בכריות ישיבה רכות או פוף נוח, שאפשר לשבת עליו בנוחות. אפשר למצוא כריות ופופים בחנויות זולות, באתרי יד-2, או אפילו להכין כריות לבד מבדים ישנים.

  1. מדף ספרים קטן

השתמשו במדף ספרים קטן ונגיש שמותאם לגובה הילדים. מדף ספרים בעלות נמוכה אפשר למצוא באיקאה ובחנויות הסטוק השונות. אם אתם מציבים שולחן קטן בפינה – ודאו שהריהוט מותאם לגובה הילדים. כסאות ושולחנות בגובה מתאים יאפשרו להם לשבת בנוחות ולקרוא ללא מאמץ.

  1. תאורה רכה

תאורה נכונה היא מרכיב חשוב בכל פינת קריאה. מנורת שולחן או תאורה עליונה רכה, תיצור אווירה נעימה ותאפשר קריאה נוחה גם בשעות הערב.

  1. שטיח נעים

שטיח קטן ונעים מוסיף חום ונוחות לפינת הקריאה. אפשר למצוא שטיח קטן ולא יקר בחנויות השונות, או לעקוב אחר קבוצות מסירה/מכירה שכונתיות בוואטסאפ. שטיחים הם פריט שנמסר לא מעט. עם קצת תושייה – אפשר למצוא פריט מעוצב ונחמד לשדרוג הפינה.

  1. עיצוב אישי

תנו לילדים להיות חלק מהעיצוב. אפשר לתת להם לבחור תמונות, פוסטרים או ציורים, ולהפוך את הפינה למקום אישי ומיוחד. ודאו שיש מבחר רחב של ספרים מגוונים ומעניינים בפינת הקריאה. מלבד קומיקס, כדאי לכלול ספרים בתחומים שונים, ולשלב כמה ספרים "ארוכים" בין הספרים הקלילים.

פינת קריאה לילדים לא חייבת להיות יקרה כדי להיות מקסימה ומזמינה. עם קצת יצירתיות והשקעה אפשר ליצור מקום מיוחד, שיגרום לילדים לרצות לקרוא ולחקור את העולם שבספרים. השקיעו בתאורה נכונה, ריהוט נוח ועיצוב אישי, ותראו איך פינת הקריאה הופכת למקום האהוב על הילדים בבית.

יש לכם טיפים משלכם ליצירת פינת קריאה לילדים? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:קריאהילדיםעיצוב הביתהום סטיילינגפינת קריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה