חדשות בארץ

הורשעו המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה, ותכננו לפגוע בדובר צה"ל בערבית

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע את אחמד ומחמוד זידאת, בני משפחה תושבי חברון, על פי הודאתם, בביצוע פיגועי הדריסה ברעננה בחודש ינואר 2024, במסגרתם נדרסה למוות עדנה בלושטיין

זירת הפיגוע ברעננה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)זירת הפיגוע ברעננה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום (ראשון) את אחמד ומחמוד זידאת, בני משפחה תושבי חברון, על פי הודאתם, בביצוע פיגועי הדריסה ברעננה בחודש ינואר 2024, במסגרתם נדרסה למוות עדנה בלושטיין ונפצעו רבים נוספים.

השניים הורשעו גם בתכנון שני ניסיונות פיגוע נוספים שלא יצאו אל הפועל, האחד כלפי כוחות הביטחון ביהודה ושומרון והשני כלפי דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי.

בהכרעת הדין נכתב כי שני הנאשמים נהגו להסתנן מעת לעת לשטח מדינת ישראל במטרה לעבוד בה, וזאת על אף שלא החזיקו בהיתר כניסה חוקי. השניים הזדהו כתומכי "חמאס" והביעו תמיכה במתקפת הטרור שביצע הארגון בשמחת תורה.

חקירתם העלתה כי השניים החליטו להוציא לפועל פיגוע המשלב דקירה ודריסה, אשר יביא למותם של כמה שיותר ישראלים בעיר רעננה. לשם כך נטלו השניים רכבים מעסק שטיפת המכוניות בו עבד אחמד, והתפצלו על מנת לבצע פיגוע בשתי זירות שונות ולהגדיל את מספר הנפגעים.

אחמד הבחין בהולך רגל אשר הניח כי הוא יהודי, האיץ לעברו ודרס אותו עם חזית רכבו, תוך שהוא חוצה אי תנועה ומתנגש ברכב נוסף. כתוצאה מכך הוטל הולך הרגל על הקרקע בעוצמה ונפגע באופן קשה. בשלב זה יצא מן הרכב, הסתער באמצעות סכין לעבר רכב נוסף, הבריח את הנהגת אשר ישבה בתוכו והחל בנסיעה במטרה לאתר קורבנות נוספים.

הוא הבחין בשני הולכי רגל, האיץ את רכב לעברם ודרס אותם בעוצמה רבה. אז יצא אחמד מן הרכב, והחל לדקור את אחד הקורבנות בסכין. משנשברה הסכין נמלט מן המקום בריצה.

במקביל, נסע מחמוד על רחוב אחוזה בעיר. משהבחין בהתקהלות של מספר אנשים בתחנת אוטובוס, האיץ את רכבו לעברם ודרס כמה מהם שעלה בידו בעוצמה רבה עד שהתנגש בתחנת האוטובוס עצמה. 18 מתוך 25 האנשים שעמדו בתחנה נפגעו כתוצאה מהדריסה בדרגות חומרה שונות ונזקקו לטיול רפואי. אחת מן הנפגעות הייתה עדנה בלושטיין, אשר נפצעה באופן אנוש וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. בשלב זה נמלט הנאשם בריצה מן המקום.

זמן מה לאחר ביצוע המעשים נתפסו השניים על ידי כוחות הביטחון.

השניים הורשעו בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, 27 מעשי טרור של ניסיון לרצח, ריבוי מעשי טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, ריבוי פציעה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזענות, החזקת סכין שלא כדין מתוך מניע גזענות, לצד עבירות נוספות. 

בכתב האישום מתואר איך קודם לפיגוע הדריסה שביצעו, תכננו הנאשמים לבצע פיגוע במהלך חודש אוקטובר באזור יהודה ושומרון. השניים ניסו ליצור קשר עם גורמים הקשורים לארגון חמאס ולהשיג נשק חם ורכב. משלא עלה הדבר בידם, הצטיידו בגרזן ובסכינים וניסו לארוב לכוחות הביטחון בסביבתם בשאיפה לדקור חייל ולחטוף את נשקו, אך כשלו בתכנונם בשל היעדר הזדמנות מתאימה.

בגין זאת הורשעו השניים גם ב*קשירת קשר לפשע של מעשה טרור ובהחזקת סכין שלא כדין בצוותא מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור*

בנוסף, בחודש דצמבר 2023, החליטו השניים להתנקש בדובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי. לשם כך הסתננו השניים לישראל והתחקו אחר אדרעי, תוך שאחמד שכר דירה בעיר רעננה, ועבד בעסק לשטיפת מכוניות. בסיום משמרותיו בעבודה נהג אחמד להסתובב בעיר עם אופניו בניסיון לאתר את אדרעי.

בגין זאת הורשעו השניים גם ב*הכנה לביצוע מעשה טרור בצוותא, כניסה וישיבה בישראל שלא כחוק, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, והתחזות לאדם אחר.

תגיות:פיגוע ברעננההרשעת המחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה