חדשות בארץ

13 מחבלים חוסלו במתחם אונר"א בנוסיראת

הפלסטינים דיווחו כי בית החולים, אליו פונו גופות של הרוגי התקיפה אתמול, הפך ליעד מבוצר. המטרה: להקשות על צה"ל לוודא אם גופת מוחמד דף במקום

אזור התקיפה אתמול בחאן יונס (צילום:Abed Rahim Khatib/Flash90)אזור התקיפה אתמול בחאן יונס (צילום:Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

צה"ל עדכן הערב (ראשון) כי הותקפו מחבלים שפעלו מתוך בית ספר של אונר"א במרחב נוציראת שברצועת עזה.

התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר ובהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום. על פי צה"ל, המבנה שימש עבור מחבלים כמקום מסתור וכאיתור מבצעי פעיל ממנו המחבלים תכננו והוציאו לפועל פעולות טרור נגד כוחותינו הפועלים ברצועה.

בצבא ציינו כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק ומידע מודיעיני נוסף".

בית החולים הפך ליעד מבוצר

לפי הערכות מודיעיניות בצה"ל, עשרות גופות הגיעו אתמול לבית החולים בדיר אל בלאח מהתקיפה באל-מוואסי, שלפי הפלסטינים נהרגו בה יותר מ-90 איש. בית החולים הפך ליעד מבוצר של חמאס, והמטרה היא להקשות על צה"ל את זיהוי אותן גופות - שייתכן כי אחת מהן שייכת למוחמד דף.

הערב אישר צה"ל רשמית את הדיווח הפלסטיני מאתמול, בדבר חיסולו של ראפע סלאמה, מפקד חטיבת ח'אן יונס בחמאס. סלאמה היה ממקורביו של מחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, ממתכנני ומוציאי טבח ה-7.10 לפועל.

סלאמה הצטרף לארגון הטרור חמאס בתחילת שנות ה-90 ומונה לתפקיד מג"ד ח'אן יונס-קרארה, תחת פיקודו של מחמד סינוואר, ובמהלך שנות פעילותו בחמאס לקח תפקיד מרכזי בחטיפתו של גלעד שליט. סלאמה פיקד על הסיוע הקרבי ותוכנית ההגנה של חמאס במבצע "צוק איתן" וכן היה אחראי על תוכניות המנהור בחטיבת ח'אן יונס.

בשנת 2016 החליף את סינוואר כמפקד חטיבת ח'אן יונס, ופיקד על שתי המנהרות ההתקפיות שסוכלו בח'אן יונס במבצע "שומר החומות", בהן חוסלו 18 מחבלים שניסו לחדור לשטח הארץ. כמו כן, פיקד על מחבלי חמאס חטיבת ח'אן יונס והיה אחראי על כלל השיגורים שבוצעו מגזרת חאן יונס לשטח ישראל.

באותו נושא, ראש השב"כ רונן בר קיים הערכת מצב ברפיח עם אלוף פיקוד הדרום ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162 איציק כהן ובכירים מצה"ל ושב"כ. בר התייחס בהמשך לניסיון החיסול של מוחמד דף, ומסר כי "התקיפה בחאן יונס היא תוצאה של מערך כירורגי-מודיעיני. השבוע חוסלו כ-25 פעילים שהשתתפו ב-7 באוקטובר. זו אחת המטרות שהגדרנו לעצמנו, ואנחנו חייבים אותן לתושבי העוטף".

תגיות:מוחמד דףחיסול ברצועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה