חדשות בארץ

נתניהו: "יש שיטפון של איומים ברצח נגדי ונגד בני משפחתי"

מזכיר הממשלה יוסי פוקס הציג לשרים סרטון המאגד אוסף של קריאות הסתה כלפי ראש הממשלה. בשבוע הבא ייערך דיון בהשתתפות ראשי מערכת אכיפת החוק, במסגרתו הם יידרשו להציג את כלל הנתונים הרלוונטיים לפעולות אכיפה

נתניהו: (צילום: Dudu Bachar/POOL)נתניהו: (צילום: Dudu Bachar/POOL)
אא

הממשלה קיימה היום (ראשון) דיון בנוגע להסתה שמכוונת נגד ראש הממשלה ושרים. לאחר דברי נתניהו בפתח הישיבה המתייחסים לניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ, מזכיר הממשלה יוסי פוקס הציג לשרים סרטון המאגד אוסף של קריאות הסתה כלפי ראש הממשלה, אליהן ביקשו השרים להתייחס.

ראש הממשלה אמר בתום התייחסות השרים: "אנחנו עדים לשיטפון של איומים מפורשים ברצח ובאלימות נגד ראש הממשלה ובני משפחתו, נגד שרים, נגד נבחרי ציבור. אלה לא רק עבירות פליליות מובהקות - הם מהווים גם איום ישיר ומפורש על הדמוקרטיה. אבל באופן בסיסי, להוציא מקרים קטנים חריגים, שום דבר אמיתי לא נעשה. אני מפנה את זה ליועצת המשפטית לממשלה ולפרקליט המדינה - זה התפקיד שלהם".

"באופן בסיסי מול השיטפון הזה, רבע מעשה מהוסס לא נעשה. בעוד שראינו שבזמן כהונתה של הממשלה הקודמת, ועוד לפני כן, נעשה מעצר וכליאה. אי אפשר להשוות בכלל את השיטפון האדיר של איומים מפורשים שהם עבירות פליליות, שנתקל בחוסר מעש, ונתקל גם בעוד דבר - גם בשתיקה של הבכירים. לא שמענו גינויים. צריך גם לגנות. אבל הבכירים לא פוצים פה, הם לא מגנים. מה שיש פה זה לגיטימציה לפיגוע בדמוקרטיה, ויש פה נרמול של רצח פוליטי, וכולם מרגישים שיש פה גם אכיפה בררנית".

"משום שראינו שמול עבירות, אם היו בכלל כאלה, פחותות בהרבה, מול גורמי הימין, מול המתיישבים, מול החרדים, מול האתיופים - שם מופעל כל הכוח של החוק, בפרשנות הכי מחמירה של סעיפים כאלה ואחרים שגויסו לטובת מעצר של ילדות בנות 14 או 15, מול עצירת חסימת כבישים מזערית לעומת מה שקורה היום, כל המשקל של החוק מופעל. זה לא קרה בהדרגה, זה לא נכון. אני לא מקבל את זה. זה קרה כשאנחנו חזרנו לשלטון, ואז זה קרה בעוצמות אדירות. זה התחיל בהפגנות בבלפור בירושלים, דרך הפגנות נגד היועץ המשפטי דאז בפתח תקווה, הפגנות בנושא הרפורמה, ועכשיו הפגנות במהלך המלחמה".

נתניהו הדגיש כי לדעתו ההסתה מכוונת נגד הימין והאכיפה איננה שוויונית. הוא הזכיר כדוגמא את הנחת רימון העשן ליד ביתו, הדלקת אבוקות, אלימות נגד שוטרים, חסימת כבישים באש ועוד.

לדבריו, "יש פה נרמול של רצח פוליטי. האירוע הזה שקרה בארצות הברית, רבים אמרו שזו כתובת על הקיר. אנחנו רואים את הכתובת על הקיר, אנחנו רואים את הכתובת בכיכרות, אנחנו רואים את הכתובת ברשתות החברתיות. כולנו רואים את זה, והשרים פה סביב שולחן הממשלה פה אחד אומרים: ׳זה חייב לקבל מענה אמיתי ושוויוני׳. זה לא קרה עד לרגע זה".

מזכיר הממשלה הודיע כי ביום ראשון הבא יתקיים דיון בממשלה בהשתתפות ראשי מערכת אכיפת החוק, במסגרתו הם יידרשו להציג את כלל הנתונים הרלוונטיים לפעולות אכיפה שבוצעו הן בפתיחה בחקירות משטרה, והן בהעמדה לדין על עבירות של הסתה לרצח של נבחרי ציבור בכלל וראש הממשלה בפרט.

תגיות:בנימין נתניהוהסתה לרצח ראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה