חדשות בארץ

4 שנים אחרי פרסום דברי הסתה: כתב אישום נגד פעיל השמאל הקיצוני

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד יונתן פולק, תומך bds, בגין מאמר מסית שכתב בעיתון. קרא לפעולות אלימות ותמיכה בפלסטינים

יונתן פולק בעת מעצרו בעבר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)יונתן פולק בעת מעצרו בעבר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון), לבית משפט השלום בתל אביב, כתב אישום נגד יהונתן פולק, תושב העיר כבן 42, בגין עבירות של הסתה לאלימות בדברים שפרסם בטור באתר עיתון "הארץ" ובנאום שנשא בפני קהל בתל אביב. הגשת כתב האישום אושרה על ידי היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, למרותש עברו כמעט ארבע שנים מאז ביצוע העבירה המיוחסת לו.

פולק מוגדר פעיל שמאל קיצוני והביע בעבר תמיכה בתנועת ה-BDS, אך אמר שלדעתו חשוב אף יותר לתמוך במאבק העממי הפלסטיני. במאמר שפרסם באתר הארץ כתב פולק: "עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם". בפברואר 2020 הודיע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי כי פולק ייחקר בחשד להסתה לטרור בעקבות דברים אלה.

ב-13 באפריל 2021 הרשיע בית המשפט את פולק בהפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, בעת הפגנה שנערכה בסמוך לקבר רחל בשנת 2017, וגזר עליו חודש מאסר בפועל.

בכתב האישום שהוגש היום נאמר כי ביוני 2020, בעת שעבד כמעצב בעיתון "הארץ", פרסם פולק טור במהדורה הדיגיטלית של העיתון, תחת הכותרת "שוב אני הולך לכלא", ובו כתב דברים המהווים קריאה לעשיית מעשה אלימות או דברי שבח ועידוד למעשי אלימות, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות.

בין היתר כתב: "כדי להצטרף באמת למאבק למיטוט האפרטהייד הישראלי, יהיה על מיעוט האזרחים הישראלים היהודים שמעוניינים בכך, להצביע על זכויות היתר שלהם ולהיות מוכנים לשלם את מחיר הוויתור עליהן. מרד במשטר מתנהל כבר שנים בדמותה של ההתנגדות הפלסטינית, והמחיר שמשלמים חבריה הוא עצום. כדי לתרום לשינוי, על יהודים לוותר מרצון על השאיפה להנהיג את המאבק ולהובילו, ותחת זאת לתמוך במאבקם של הפלסטינים, לא בלב אלא בפועל. עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק".

באישום השני נאמר, כי ביוני 2021 נאם פולק במועדון "צוותא" בתל אביב, בפני קהל של עשרות אנשים, בכנס בו זכה בפרס מטעם תנועת "יש גבול". פולק הוצג כאחד ממקימי "אנרכיסטים נגד הגדר" ודובר ועדת התיאום של ההתנגדות העממית. בנאום, שהועלה גם ליוטיוב, אמר שוב פולק דברים המהווים קריאה לעשיית מעשה אלימות או דברי שבח ועידוד למעשי אלימות, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות.

בין היתר, אמר: "כדי להצטרף באמת למאבק להפלת האפרטהייד הישראלי, מעט המתנחלים היהודים שמעוניינים בכך, יהיו חייבים לצאת נגד מהות המשטר הקולוניאליסטי... אנחנו חייבים לחפש ולמצוא את דרכנו לתוך תנועת השחרור הפלסטינית".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן", אשר הגיש מספר תלונות נגד פולק, מסר בתגובה לכתב האישום: "עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. הגיע הזמן שמערכת המשפט תעמיד לדין אנרכיסטיים שפועלים השכם וערב נגדה. מדובר בטיפה בים וכתב האישום הזה הוא רק סנונית ראשונה. יש לטפל בשורש הבעיה ולא רק בגרורות שלה. אנו שמחים שהתלונה שהוגשה על ידנו התגבשה לכדי כתב אישום ומצפים מבית המשפט להושיב את פולק מאחורי סורג ובריח לעוד שנים רבות. ארגון 'עד כאן' ימשיך לפעול לחשוף את מי שפועלים נגד צה''ל ומדינת ישראל מתוך המדינה ונהנים מכך".

תגיות:הסתהכתב אישוםיונתן פולק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה